روش پخت فست فود گراتن مرغ دودی

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/09/11
روش پخت فست فود گراتن مرغ دودییک نوع تکنیک تهیه غذاست که رویه غذا با پودرسوخاری و پنیر رنده شده طلایی و برشته و در ترکیب مواد آن از تخم مرغ و کره نیز استفاده میشود .
این نوع غذا از کشور فرانسه منشا گرفته و معمولا در یک ظرف مخصوص فر که دیواره ای نسبتا کوتاه دارد در فر و تنور و زیر گریل آماده و با همان ظرف نیز سرو میشود . واژه گراتن در زبان فرانسه از یک فعل به معنای رنده شده گرفته میشود که به براده های نان سوخاری و پنیر رنده شده اشاره دارد . برای ترکیبات این غذا از ژامبون و ماهی و مرغ و گوشت و سبزیجاتی مانند تره فرنگی و ریشه رازیانه و بادنجان و همچنین پاستاها و سس ها وخامه و پنیر رنده شده گودا و چدار و ... پودر نان سوخاری و ... استفاده میشود .

مواد لازم جهت تهیه گراتن مرغ دودی:


مرغ دودی: 250 گرم
سیب زمینی ریز: ۴ عدد
کره آب شده: 25 گرم
کره گیاهی: 25 گرم
پیاز متوسط: یک عدد، ساطوری
سیر: یک حبه، ساطوری
آرد: یک قاشق غذاخوری
شیر: 300 میلی لیت
جعفری ساطوری: 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه گراتن مرغ دودی:


1.فر را روی 200 درجه سانتیگراد داغ کنید. برای تهیه سس، کره گیاهی را در یک قابلمه کوچک آب کرده و پیاز آب گرفته را ۵ دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شود و کمی رنگ بگیرید.
2.سیر را اضافه کرده و پس از 30 ثانیه آرد را اضافه کرده و با پیاز و کره مخلوط کنید. شیر را اضافه کرده و دائم هم بزنید تا به غلظتی برسد که روی قاشق چوبی، یک لایه نازک از آن بماند. نمک و فلفل سس را اندازه کنید
3.یک ظرف نسوز را چرب کنید. کف آن را با مرغ دودی که به اندازه یک بند انگشت خرد کرده اید پر کنید.جعفری ساطوری را با سس مخلوط کرده و روی مرغ بدهید.
4.سیب زمینی ها را ورقه کرده و خشک کنید. ورقه های سیب زمینی را روی گراتن چیده و کره آب شده را با قلم مو روی آنها بمالید. کمی نمک پاشیده و ظرف را 20 دقیقه در طبقه وسط بگذارید تاسیب زمینی برشته و طلایی شه

نکات اصلی جهت تهیه گراتن مرغ دودی:


۱- به جای مرغ از ماهی دودی استفاده کنید.
۲ – ضخامت ورقه های سیب زمینی باید حدود یک میلیمتر باشد.
۳ – برای غنی تر شدن گراتن از بروکلی، نخود فرنگی ولوبیای سبز آب پز استفاده کنید.
advertising