طرز تهیه گراتین سیب زمینی با پنیر و ژامبون

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/08/18
طرز تهیه گراتین سیب زمینی با پنیر و ژامبونگراتین یک نوع تکنیک تهیه غذاست که رویه غذا با پودرسوخاری و پنیر رنده شده طلایی و برشته و در ترکیب مواد آن از تخم مرغ و کره نیز استفاده میشود. در ادامه با دستور تهیه گراتن سیب زمینی همراه ما باشید.یه غذای ساده و سبک و خوشمزه ، گراتین ها کلا غذاهایی هستن همراه با پنیر و سس سفید که طعم و بوی عالی تنوری و کشدارش خیلی مزه میده.
گراتین یا گراتان ، نوعی از غذا و تکنیک آشپزی است که در آن غذا به زیر لایه ای از نان خرد شده و یا پنیر قرار می‌گیرد ، گراتینها انواع غذاهای فرانسوی هستند که نام خود را نیز وامدار زبان فرانسوی می‌باشند معمولا این غذا را در ظروفی غیر تخت آماده می کنند.
این مدل از گراتین که یاد می گیرید به سبک ایتالیایی تهیه می شود.


مواد لازم گراتین ژامبون و سیب زمینی:


سیب زمینی 1250 گرم
ژامبون 150 گرم
خامه 1 پیمانه
شیر ⅓ پیمانه
جوز هندی به مقدار دلخواه
کره به مقدار لازم

طرز تهیه گراتین ژامبون و سیب زمینی:


1.سیب زمینی ها را پوست بکنید. 2 برابر سیب‎زمینی‎ ها آب داخل قابلمه بریزید. وقتی آب جوش آمد به آن نمک و سیب‎زمینی‎ ها را اضافه کنید. 20 دقیقه بعد، وقتی سیب‎زمینی‎ ها نرم شدند، آن ها را آب کش کنید و کنار بگذارید تا خشک شوند.
2.درون یک تابه تفلون کمی کره بریزید و روی حرارت کم آن را گرم کنید. ژامبون‎ها را خرد کنید و آن را درون تابه تا جایی که قهوه‎ای رنگ شوند، تفت دهید (ژامبون‎ ها تا 3 دقیقه روی حرارت باشد). ژامبون ها را از تابه خارج کنید تا سرد شوند.
3.یک ظرف پخت مناسب فر به اندازه متوسط را با کره چرب کنید.
4. خامه، شیر و جوز هندی را رنده کنید و آن ها را در یک ظرف مخلوط کنید.
5. سیب‎زمینی‎ ها را حلقه حلقه کنید.
6. ⅓ سیب زمینی‎ ها را کف ظرف مناسب فر بچینید. ⅓ ژامبون و کمی نمک و فلفل سیاه را روی آن بپاشید. ⅓ مخلوط خامه را رویش بریزید. همین کار را ادامه بدهید تا سیب‎زمینی‎ ها و ژامبون‎ ها تمام شوند و لایه آخر را مخلوط خامه قرار دهید و نمک و فلفل بزنید.
7.یک طرف فویل را با کره چرب کنید. ظرف فر را با فویل چرب شده بپوشانید. سمت کره‎ای روی خامه باشد.
8.فر را تا 200 درجه سانتی‎گراد گرم کنید. 30 دقیقه ظرف را درون فر بگذارید. بعد از آن، فویل را از روی ظرف بردارید و به مدت 25 دقیقه نیز بگذارید بپزد؛ وقتی طلایی شد گراتین شما آماده است.

نکات تکمیلی در مورد گراتین:


1. گراتین جزو پیش غذا - پای و گراتن میباشد
2. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه
3. و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 15 دقیقه میباشد .
4. گراتین را می توانید در وعده نهار - شام - پیش غذا - سرو کنید .
5.توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .
advertising