دستور پخت فست فود آوف لآوف

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/08/13
دستور پخت فست فود آوف لآوفآوف لآوف این یه غذای آلمانی هس و خیلی خوشمزه توصیه میکنم حتمایه بار درستش کنین آوف لاوف به آلماني همان غذايي است که در ظرف مخصوص فر (پيرکس) ريخته مي شود وسطح آن از سس سفيد و پنير پوشانده شده و در فر گذاشته مي شود که همان گراتينه در فرانسه است.شبیه لازانیا یا ماکارونیه خودمونه اما خوشمزه تر
Auflafe معادل آلماني Casserole نوعي تابه عميق است که هم براي پخت درتنور و فر و هم براي سرو غذا استفاده مي گردد. غذاهاي پخته شده دراين تابه، نام ظرف را بخود گرفته اند و انواع Auflafe و Casserole وجود دارد.

مواد لازم براي تهیه آوف لآوف:


فلفل دلمه اي: 2 عدد کوچک نگيني خردشده
هويج فرنگي متوسط: 2 عدد نگيني خردشده
قارچ: يک دوم پيمانه نگيني خرد شده
گوشت چرخ کرده: 250 گرم
روغن: به ميزان لازم
پياز متوسط: 2 عدد نگيني خرد شده
نمک، فلفل: به ميزان لازم
سير: يک حبه
زردچوبه، تخم گشنيز، دارچين، پودر کاري: به ميزان لازم
رب گوجه فرنگي: 4 قاشق سوپخوري
نخود سبز: يک دوم پيمانه پخته
جعفري: به ميزان لازم ساطوري
پاستا: 2 پيمانه پر
پنير پيتزا: 150 گرم
سس سفيد: طبق دستور ذيل



مواد لازم براي تهيه ي سس سفيد آوف لآوف:


کره: يک قاشق سوپخوري
آرد: يک قاشق سوپخوري
آب گوشت: يک پيمانه
نمک و فلفل: اندکي به دلخواه

طرز تهيه آوف لآوف:


1.فلفل، هويج، قارچ و پياز را جدا جدا کمي تفت دهيد، گوشت را با کمي روغن سرخ کرده و سپس پياز، نمک، سير، زردچوبه و رب را به آن اضافه کنيد و کمي ديگر سرخ کنيد.
2.مقداري آب داخل مايه ي گوشت ريخته با حرارت ملايم بگذاريد بپزد. سپس فلفل دلمه اي، هويج، قارچ و نخودسبز را اضافه کنيد تا چند جوش بزند ولي آب آن خشک نشود در آخر ادويه و جعفري را اضافه کرده مخلوط کنيد.
3. سپس پاستا را پخته و آبکش کنيد. ظرف مخصوص فر را چرب کرده يک رديف پاستا، روي آن از مايه ي گوشتي و بعد کمي پنير بريزيد.
4. سپس سس سفيد را روي آن پخش کنيد و به همين ترتيب ادامه دهيد تا همه مواد تمام شود روي لايه ي آخر را پوشانده و پنير فراوان رنده شده بپاشيد و در طبقه ي دوم يا سوم فر با حرارت 180 درجه ي سانتيگراد براي مدت نيم ساعت قرار دهيد تا پخته و طلايي رنگ شود.

طرز تهيه ي سس برای آوف لآوف:


1.کره را روي حرارت باز کرده آرد را به آن اضافه کنيد وقتي که آرد طلايي شد از روي حرارت برداشته آب گوشت را کم کم اضافه نموده مرتباً هم بزنيد تا قدري غليظ شود و به شکل سس درآيد.
2.قدري نمک و فلفل به آن بيافزاييد.

نکات طلایی در مورد آوف لآوف:


1-اين دستور داراي 2650 کيلوکالري انرژي، 261 گرم کربوهيدرات، 119 گرم، پروتئين و 125 گرم چربي مي باشد.
2-آوف لاوف به آلماني همان غذايي است که در ظرف مخصوص فر (پيرکس) ريخته مي شود وسطح آن از سس سفيد و پنير پوشانده شده و در فر گذاشته مي شود که همان گراتينه در فرانسه است.
3-Auflafe معادل آلماني Casserole نوعي تابه عميق است که هم براي پخت درتنور و فر و هم براي سرو غذا استفاده مي گردد. غذاهاي پخته شده دراين تابه، نام ظرف را بخود گرفته اند و انواع Auflafe و Casserole وجود دارد.
advertising