آموزش طبخ خوراک رژیمی کم کالری

آشپزی و خوراکیغذای رژیمی

- 97/08/13
آموزش طبخ خوراک رژیمی کم کالریدر مطلب زیر طرز تهیه خوراک رژیمی بسیار خوشمزه را برایتان قرار داده ایم این خوراک بسیار عالی رژیمی با استفاده از سبزیجات تهیه می گردد امیدوارم که حتما این غذای رژیمی را تهیه کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

مواد لازم برای طرز تهیه خوراک رژیمی بسیار خوشمزه و کم کالری(برای 6 نفر) :


سیب زمینی: 1/5كیلو
تره فرنگی خرد شده: 3 بوته
روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده: 3 عدد
كرفس خرد شده: 1 بوته كوچك
سیب زرد بزرگ: 2عدد
آرد یا نشاسته سیب زمینی: 50 گرم
شیر پاستوریزه: 2لیوان سرخالی (450 میلی لیتر)
مغز تخمه كدو: 75 گرم ( در آسیاب نرم شود)
كنجد: 1 قاشق غذاخوری
نمك و فلفل سیاه: به مقدار لازم

نحوه پخت خوراک رژیمی:


1.از قبل فر را با حرارت 180درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت كنید. سیب زمینی ها را خوب تمیز كرده و به تكه های نازك ببرید. اگر در مورد تكه كردن سیب زمینی ها مشكل دارید همه آنها را بپزید. بعد از این كه به طور كامل خنك شد آنها را خرد كنید. سیب زمینی ها را همراه با تره فرنگی بخارپز كنید.

2. سپس ظرف مخصوص فر را كمی، چرب كنید. نصف سیب زمینی ها را در آن ظرف بچینید و تمام تره فرنگی را به صورت یك لایه روی آن بریزید.

3. پوست سیب ها را بكنید و هسته آن را درآورده و به صورت مكعبی شكل خرد كنید. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و به آرامی پیازها، كرفس و سیب ها را تفت دهید تا زمانی كه پیاز و كرفس نرم شود.

4.همچنین می توانید نشاسته ذرت را بیفزایید و خوب مخلوط كنید. سپس شیر را به تدریج اضافه کرده و پخت را ادامه دهید تا این كه سس اندكی غلیظ شود.

5.با قاشق این سس را روی سیب زمینی و تره فرنگی ها بریزید. سپس با باقی مانده ی تكه های سیب زمینی روی آنرا بپوشانید. روغن زیتون را با برس روی سیب زمینی ها بمالید. ادویه ها( نمك و فلفل) را پاشیده و سپس روی آن پودر تخمه كدو تنبل( 1 قاشق) و كنجد را بپاشید. مدت پخت غذا 20تا 30دقیقه است. زمانی كه سیب زمینی هایی كه در روی غذا است قهوه ای شد، غذای رژیمی مخصوص آماده ی خوردن است.نوش جونتون.
advertising