آموزش طبخ غذای رژیمی برای لاغر شدن

آشپزی و خوراکیغذای رژیمی

- 97/10/09
آموزش طبخ غذای رژیمی برای لاغر شدن

مواد لازم برای طرزتهیه غذای رژیمی لاغری :


عدس:یك سوم پیمانه
آب: 2 پیمانه
بلغور: یك سوم پیمانه
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
پیاز خردشده: یك دوم بزرگ یا یك عدد متوسط
زیره سبز:یك دوم قاشق چایخوری
جعفری خردشده: 3 قاشق غذاخوری
نمك و فلفل : به مقدار لازم
موسیر و آبلیمو: به مقدار دلخواه

روش درست کردن غذای رژیمی لاغری :


1.برای طرز پخت غذای رژیمی لاغری ابتدا عدس را بشویید، با آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. اگر روی آن كف كرد با قاشق بگیرید. شعله‌ آن را كم كنید، نمك بزنید و بگذارید 30 دقیقه بپزد تا نرم شود. نگذارید تمام آب عدس بخار شود.

2.حالا بلغور را درون ظرف بریزید و به‌ آن نمك بزنید. سپس آن را درون قابلمه عدس بریزید. اگر آب كم است می‌توانید اضافه كنید. با هم مخلوط كنید و 30 دقیقه دیگر بگذارید بپزد تا بلغور نرم شود و آب اضافی هم كم شود.

3.در همین حین روغن را درون یك ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید سپس پیاز را درون روغن بریزید و 15 ـ 10 دقیقه بگذارید تا طلایی شود. سپس زیره را درون ظرف ریخته و كمی تفت دهید.

4. وقتی عدس و بلغور پخته شد همه را درون ظرف بریزید و با هم مخلوط كنید.

5. همه مواد را درون یك كاسه بریزید. دستان خود را كمی خیس كنید و 5 ـ 3 دقیقه مواد را ورز دهید. اگر مواد به دستتان می‌چسبد كمی دست خود را خیس كنید و اگر مواد به نظرتان خشك شده كمی آب به آن اضافه كنید. جعفری را نیز به مخلوط اضافه كنید. نمك و فلفل آن را اندازه كنید. در نهایت مواد را به صورت كوفته به اندازه‌های دلخواه درون ظرف چیده و با جعفری غذای رژیمی خودرا تزیین كنید.
advertising