طرز تهیه حلوای انبه خوشمزه

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/09/18
طرز تهیه حلوای انبه خوشمزه

مواد لازم برای طرز تهیه حلوای انبه:


آرد قنادی: 1/2 پیمانه
آرد سمولینا: 1/2 پیمانه
شکر: 1و نیم پیمانه
انبه پوره شده: 1 پیمانه
روغن و کره: مجموعا 50 گرم
شیر 2/3: پیمانه یا 130 گرم
هل پودر شده: 1/2 قاشق چایخوری
زعفران آب کرده: به میزان لازم
خلال بادام : برای تزیین

روش درست کردن حلوای انبه:


1.برای نحوه تهیه حلوای انبه ابتدا ما نیاز داریم که آرد را الک کنیم . آرد سفید و آرد سمولینا را با هم مخلوط میکنیم و الک میکنیم . آرد الک شده را داخل تابه ای مناسب با حرارت ملایم و با حوصله تفت میدهیم تا خامی آرد گرفته شود و رنگ آرد به رنگ کرم نزدیک به طلایی برسد . باید آرد را مدام هم بزنید تا نسوزد و ته نگیرد.

2.اگر آرد سمولینا در دسترس نبود میتوانید از همان آرد سفید جایگزین کنید ولی تردی این حلوا از آرد سمولیناست . بعد از اینکه حلوا به رنگ مناسب رسید باید روغن و کره را که روی هم 50 گرم میشود را به آرد اضافه کنیم و با کمی حرارت بیشتر روغن را به مدت 1 دقیقه با آرد تفت میدهیم .

3. روغن را به خاطر روان شدن حلوا و کره را بخاطر عطر و طعم دلپذیرحلوا استفاده میکنیم . هنگامی که آرد و روغن درحال تفت داده شدن هستند بخشی از رنگ حلوا نیز در حین همین تفت دادن تغییر میکند.

4.سپس انبه را پوره میکنیم و از صافی رد میکنیم تا هیچ دانه ای داخلش نباشد. شکر را با انبه مخلوط میکنیم و این مخلوط را به آردمان اضافه میکنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست شود. شیر را داغ میکنیم و با مقداری زعفران دم کرده و هل مخلوط میکنیم و به حلوا اضافه میکنیم و روی حرارت متوسط این مواد را هم میزنیم تا غلیظ شوند و به اصطلاح حلوا جمع شود و آبش گرفته شود.

5.حلوای آماده شده از ظرف جدا می شود. اگر بخواهید حلوا را داخل قیف بریزید باید کمی آبکی تر و شل تر بردارید. همچنین میتوانید حلوا را قالبی هم تزیین کنید به این صورت که داخل قالب نظر را چرب کنید کمی از حلوا را داخل آن محکم فشار دهید و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. بعد روی آن را با خلال پسته یا ترافل تزیین کنید.
advertising