آموزش تهیه دسر موس شکلاتی قالبی

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/08/22
آموزش تهیه دسر موس شکلاتی قالبیموس شکلاتی قالبی یکی از ساده ترین دسرهایی ست که بسیار لذیذ و خوش طعم می باشد. این دسر خوشمزه و آسان را می توانید در مهمانی ها و یا مناسبت های خاص تهیه و سرو کنید. در تهیه موس شکلاتی قالبی شما می توانید مواد موس شکلاتی نرم و لطیف را درون قالب های متنوع و یا مرتبط با مناسبت مورد نظرتان بریزید. کافی ست قالب ها را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید و درست قبل از سرو کردن آن را خارج کنید. موس شکلاتی قالبی را اگر در قالب های کوچک قلبی ریخته و روی آن را با شکلات آب شده بنویسید و یا تزئین کنید، می تواند انتخاب جذابی برای دسر ولنتاین باشد. شما همچنین می توانید این دسر را بدون قالب و به صورت موس شکلاتی ساده نیز درست کنید. این دسر را می توان در کنار میوه های تازه و خوشمزه مثل توت فرنگی، موز و… میل کنید.

مواد لازم طرز تهیه موس شکلاتی قالبی:


شکر: 100گرم
زرده تخم مرغ: 4عدد
شیر: 1پیمانه
شکلات تخته ای(ساده یا تلخ): 200گرم
خامه غلیظ: 100گرم
پودر ژلاتین: 2قاشق غذاخوری

روش آماده کردن موس شکلاتی قالبی:


1.زرده های تخم مرغ را همراه با شکر با استفاده از همزن برقی بزنید، تا خوب مخلوط شوند. سپس شیر را به مواد اضافه کرده. کمی هم بزنید. مخلوط را درون ظرف شیشه ای و یا فلزی ریخته، روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد.(در قابلمه ای کمی آب بجوشانید، پایه ای فلزی درون آن قرار دهید، و ظرف حاوی مواد را روی پایه گذاشته تا تحت حرارت بخار آب قرار بگیرد، مراقب باشید تا مواد نجوشند.) وقتی مواد به غلظتی مانند فرنی رسید، آن را از روی حرارت برداشته، اجازه دهید خنک شود.

2.خامه را با استفاده از همزن بزنید تا خودش را خوب بگیرد. سپس آن را به مخلوط مواد مرحله اول بیفزایید. دقت کنید که مواد خوب خنک شده باشد. مخلوط تخم مرغ، شکر و شیر اگر هنوز داغ باشد، خامه میبرد.

3.شکلات تخته ای مورد نظرتان را که طبق سلیقه آن را ساده و یا تلخ انتخاب کرده اید، تکه تکه کنید. داخل کاسه ای ریخته روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذوب شود. به همین صورت پودر ژلاتین را ابتدا همراه با 2قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده، روی حرارت بخار آب قرار دهید. حالا آن را کمی هم بزنید تا پودر ژلاتین درون آب خوب حل شود. سپس شکلات آب شده و ژلاتین را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید.

4.موس شکلاتی آماده شده را درون قالب مورد نظرتان بریزید. هم می توانید یک قالب بزرگ انتخاب کنید. و هم به تعداد و برای هر نفر قالب های کوچک بردارید. سپس قالب ها را برای مدت 2الی 5ساعت درون فریزر قرار دهید. پس از این مدت و وقتی موس شکلاتی خودش را گرفت، آن ها را در ظرف مناسبی برگردانید وحالا دسر شما اماده سرو است ومی توانید روی آن را با پودر کاکائو، تکه های شکلات و یا شکلات آب شده تزئین کرده و نوش جان کنید.

نکات نحوه درست کردن موس شکلاتی قالبی:


1. در صورت تمایل می توانید 1قاشق غذاخوری پودر کاکائو به مواد اولیه موس شکلاتی اضافه کنیم.

2. خامه ای که در تهیه موس شکلاتی به کار می برید، بهتر است خامه مخصوص قنادی باشد.

3. برای عطر و طعم دلنشین تر دسر موس شکلاتی می توانید کمی وانیل نیز به مواد اضافه کنید.

5. مقدار مواد لازم و دستور تهیه برای 18 عدد است.

6.زمان آماده سازی دسر 140دقیقه میباشد .
advertising