آموزش تهیه دسر پاناکوتای وانیلی

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/08/11
آموزش تهیه دسر پاناکوتای وانیلیدسر پاناکوتا یکی از خوشمزه ترین دسرها برای مهمانی و مجلس است که می توان آن را به صورت تک نفره و یا قالبی تهیه نمود. پاناکوتا با طعم های شکلاتی، وانیلی، زعفرانی، میوه ایی و… تهیه می شود که هر یک از این طعم ها طرفداران خاص خود را دارد و اغلب با روشی مشابه تهیه می شوند. با ان حال در این مطلب به ارائه طرز تهیه دسر پاناکوتا با روش وانیلی می پردازیم .

مواد لازم برای طرز تهیه دسر پاناکوتای وانیلی:


شیر : دو لیوان
ژلاتین : دو قاشق غذاخوری سرخالی
خامه صبحانه : دو قاشق سوپ خوری
شکر : دو قاشق غذاخوری
وانیل : یک قاشق چای خوری
گلاب : به میزان دلخواه

نحوه تهیه دسر پاناکوتای وانیلی:


1.چند قاشق از شیر را داخل ظرف مناسبی بریزید و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید و بدون هم زدن روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری حل شود.

2.حال در ظرفی جداگانه شیر سرد، خامه و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید، نیازی به جوشیدن مواد نیست، همین که خامه و شیر کاملا حل شوند کافی است. گلاب را نیز اضافه کنید و هم بزنید و بعد وانیل را اضافه کنید.

3.حرارت را خاموش کرده و سپس شیر حاوی ژلاتین را به مواد اصلی اضافه نمایید. حال زمان آن رسیده که پاناکوتا را درون قالب بریزید.

4.قالب را کمی چرب کنید و مواد دسر را داخل آن بریزید و به مدت چهار یا پنج ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر شما آماده شود.حالا دسر شما آماده است و شما با یاد گرفتن روشهای تزیین می تونین به بهترین شکل تزیینش کنین. نوش جونتون.

5.در صورتی که دسر را به صورت تک نفره و داخل جام سرو می نمایید، نیازی به چرب کردن ظرف نیست.
advertising