سوغاتی های خوشمزه دامغان

گردشگریصنایع و سوغات

- 98/05/07
سوغاتی های خوشمزه دامغان

سوغات دامغان


دامغان یکی از شهرهای کهن و میراث‌ دار تمدن پارتیان و جزی استان سمنان است. این شهر تاریخی که در گذشته با نام صددروازه شهرت داشته است، یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های اشکانیان به شمار می‌رفت. این شهر دوره‌های تاریخی بسیاری به خود دیده است. در دوره اسلامی بویژه در دوره سلجوقی و دوره مغول نیز به عنوان یکی از مراکز مهم ایران شناخته می‌شد.
سوغاتی های خوشمزه دامغان

پسته مشهورترین سوغات دامغان


مشهورترین سوغات دامغان پسته دامغان است. نام پسته دامغان را همه شنیده‌اید! این محصول فوق العاده با کیفیت در شهر دامغان، بیش از ۷۰۰ سال است که برداشت می‌شود. درواقع پسته دامغان نقش اصلی را در اقتصاد این شهر ایفا می‌کند، تا جایی که قسمت عمده‌ای از محصول آن به خارج از کشور صادر می‌شود. خرید پسته دامغان شاید مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. البته خوشبختانه در تمام نقاط مختلف شهر فروشگاه‌های فراوانی وجود دارد که این محصول را می‌فروشند. همچنین در باغات کنار جاده، در این شهر خود کشاورزان نیز در حال فروش محصول پسته خود هستند.

باقلوا


باقلوا یکی از شیرینی‌های معروفی است که در بخش‌های مختلفی از ایران به خصوص استان‌های ترک نشین پرطرفدار است. در دامغان، اما به خاطر وجود پسته با کیفیت، شیرینی باقلوا پسته‌ای بسیار خوشمزه‌ای وجود دارد که اکثر مسافران آن را به عنوان سوغات خریداری می‌کنند. در تهیه باقلوا از مواد اولیه، چون گلاب، شکر، هل، آرد، بکینگ پودر، زده تخم مرغ، خاک قند، شیر، روغن و پسته استفاده می‌کنند.

برشتوک


شیرینی برشتوک نیز از آن دسته خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در چندین شهر مختلف در ایران از جمله نیز اصفهان یافت می‌شود. برشتوک دامغان نیز بسیار خوشمزه و لذیذ است. برای تهیه آن معمولاً از آرد نخودچی، روغن جامد، پودر هل، پودر کاکائو، شکلات سفید و خلال پسته استفاده می‌کند. برشتوک سنتی تولید خود دامغان را می‌توانید از بیشتر شیرینی فروشی‌هایی این شهر تهیه کنید.
advertising