غذاهای محلی شهر بارسلونا در کشور اسپانیا

گردشگریصنایع و سوغات

- 98/06/31
غذاهای محلی شهر بارسلونا در کشور اسپانیابارسلونا یکی از بهترین جاهای دنیا برای لذت بردن از غذا و چشیدن طعم و بوهای تازه است. ترکیب دستورهای آشپزی غنی کاتالان با روش‌های دیگر، آشپزی نوین اسپانیولی را ساخته که چیز خوبی از آب درآمده است. حیف است تا بارسلونا بروید و غذا‌های محلی آنجا را نخورید؛ به خصوص غذا‌های دریایی این شهر خیلی معروفند و با کیفیت بالایی سرو می‌شوند.

سه ماده اصلی که بدون شک در تمام غذاهای بارسلونا استفاده می‌شوند روغن زیتون، سیر و گوجه است. خلاقیت نکته‌ای است که آشپزی بارسلونا را از دیگر آشپزی‌های شهرهای دیگر اسپانیا متمایز می‌کند. به عنوان مثال کشمش و آجیل را در بشقاب‌های سبزیجات ترکیب می‌کنند، گوشت‌های مختلف را در کنار هم استفاده می‌کنند، یا مرغ یا گوشت قرمز را با میوه می‌پزند. همچنین آشپزی این منطقه به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه شامل غذاهای دریایی نیز هست.

برخی از خوراک های معروف بارسلونا که ارزش امتحان کردن دارند در این مطلب برای شما گرداوری شده است با ما همرا باشید:
غذاهای محلی شهر بارسلونا در کشور اسپانیا

اسکالیویدا یا سبزیجات کبابی (Escalivvida)


اسکالیویدا غذایی بسیار قدیمی است که از بادمجان، فلفل دلمه‌ای، روغن زیتون و گاهی پیاز، گوجه،‌سیر و نمک تهیه می‌شود. بادمجان را نیمسوز و دیگر مواد را کبابی می‌کنند. این غذا را به عنوان تاپاس نیز سرو می‌کنند. اسکالیویدا از کلمه کاتالانیایی به معنای پختن در خاکستر می‌آید و اشاره به تهیه غذا بر آتش دارد.

کلسوتادا (Calçotada)


کلسوتادا از دیگر غذاهای محبوب و اصیل بارسلونا است که از کلکوت و سس رومسکو تهیه می‌شود. کلکوت نوعی پیازچه بومی اسپانیا که هر سال آخر زمستان به عمل می‌آید. مردم حومه شهرها این پیازچه‌ها را کبابی کرده و می‌خورند. متوسط مصرف کلکوت در سال برای هر نفر ۲۰ عدد است.
سس رومسکو از ترکیب فندق، بادام و فلفل قرمز تهیه می‌شود. این سس را با بسیاری غذاهای گیاهی استفاده می‌کنند.

اسکیسادا یا سالاد ماهی نمکسود (Esqueixada)


اسکیسادا نوعی سالاد دریایی است که از ماهی روغن، گوجه، پیاز، روغن زیتون، سرکه، نمک و گاهی زیتون و تخم‌مرغ آبپز تهیه می‌شود. این غذا معمولا در تابستان سرو می‌شود.

سرسوئلا (Sarsuela)


سرسوئلا غذایی دریایی است که از ترکیب انواع ماهی‌ها، خرچنگ، میگو، ماهی مرکب، صدف سیاه، صدف دو کفه‌ای، خارچنگ، و شاه میگو تهیه می‌شود. تمام این مواد را در ظرفی از روغن زیتون، گوجه، لیمو، فلفل قرمز، ادویه و غیره تفت می‌دهند. برخی به این مواد آرد و همبرگر نیز اضافه می‌کنند. سرسئولا در ماهیتابه‌های بزرگ، و با نان و لیمو سرو می‌شود.

پا امب تومکت (Pa amb tomaquet)


نام این غذا به معنای نان و گوجه است. به نظر ساده می‌آید اما یکی از پرطرفدارترین و اصیل‌ترین غذاها در بین بومی‌ها است. برای تهیه نان را ( به صورت تست یا ساده) را با روغن زیتون یا نمک طعم‌دار می‌کنند سپس گوجه را روی آن می‌مالند. گاهی پیش از اضافه کردن گوجه از سیر برای خوش‌طعم‌تر کردن نان استفاده می‌کنند. از این غذا به عنوان میان وعده یا تاپاس (پیش غذای اسپانیایی) در کنار غذاهای دیگر در وعده‌های صبحانه یا شام سرو می‌شود.

فیدیئودا (Fideua)


فیدیئودا به معنای مقدار زیادی نودل، غذایی دریایی و شبیه به پائیا است. مواد اصلی این غذا شامل نودل، ماهی (پلیدماهی، ماهی مرکب، سپیداج وصخره ماهی) و میگو است. به طور معمول این مواد با لیمو طعم‌دار می‌شوند. فیدیئودا را در ظرف‌های بزرگ سرو می‌کنند.

کرما کاتالانا (Crema Catalana)


کرما کاتالانا که به کرم بروئل نیز شناخته می‌شود نوعی دسر محبوب است که از کاستارد غلیظ و کارامل تهیه می‌شود. این مواد را معمولا با وانیل خوش‌طعم می کنند (البته از مواد مختلف دیگری چون لیمو، پرتقال و دارچین نیز استفاده می‌شود). در آشپزی جدید شکر را روی کرم داغ می‌کنند.
advertising