خانه تاریخی رزاقیان کاشان

گردشگریآثار تاریخی

- 98/02/15
خانه تاریخی رزاقیان کاشان

خانه رزاقیان


شهر کاشان نسبتا شهر کوچکی است و خانه های تاریخی آن در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار دارند. خانه های قدیمی کاشان همواره مورد توجه گردشگران تور اصفهان بوده اند . خیلی از افرادی که به کاشان سفر می کنند ، قصد بازدید از این خانه ها رادارند . یکی از این خانه ها ، خانه رزاقیان است .

این خانه در محل تر آباد واقع شده و قدمت آن به عصر قاجار باز می گردد. که مساحتی در حدود 800 مترمربع دارد . این خانه که سه طبقه دارد در خیابان علوی و در مجاورت خانه تاریخی تاج قرار دارد . همچنین خانه بروجردی ، طباطبایی و عباسیان نیز در نزدیکی آن واقع شده اند.
خانه تاریخی رزاقیان کاشان

معماری خانه رزاقیان کاشان


خانه رزاقیان که از دیدنی های اصفهان به شمار می رود ، از جمله خانه هایی است که بخش اندرونی و بیرونی آن مجزا هستند . حیاط اندرونی و بیرونی آن بصورت دوطرف ساخت ، بنا شده اند و سه طبقه فضاهای قابل استفاده در آن دیده می شود . در این خانه ی تاریخی در کاشان ، شاه نشین فضای واسطه بین دو حیاط اندرونی و بیرونی است . این خانه همچنین از سرداب، شاه‌نشین، مهتابی، هشتی‌ورودی، ایوان تابستانی و یک باد‌گیر تشکیل شده است . از ویژگی های خانه رزاقیان می توان به مهتابی آن اشاره کرد که تا حدودی تمام طول دو قسمت را اشغال کرده است.
advertising