خانه تاریخی منوچهری کاشان از زیباترین هتل های سنتی ایران

گردشگریآثار تاریخی

- 98/01/14
خانه تاریخی منوچهری کاشان از زیباترین هتل های سنتی ایران

هتل سنتی منوچهری کاشان


کاشان شهر گل محمدی و گلاب و گلاب‌گیری و خانه‌های تاریخی است و سفر به این شهر برای همه گردشگرها، سفری خاطره‌انگیز خواهد بود. در هر کدام از خانه‌های تاریخی این شهر کافه و رستوران‌های زیبایی قرار دارد. خانه منوچهری هم از این قاعده مستثنی نیست.
خانه تاریخی منوچهری کاشان از زیباترین هتل های سنتی ایران
خانه سنتی منوچهری مجموعه ای اقامتی در بافت تاریخی شهر کاشان می باشد که یکی از گنجینه های بینظیر معماری سنتی ایران به شمار می آید. اقامتگاه سنتی خانه‌ی منوچهری با 400 سال قدمت در محله‌ی پشت عمارت کاشان، نزدیک بازار قدیمی و حد واسط محله‌ی سرپله قرار گرفته. این خانه، خود یکی از مکان‌های دیدنی شهر کاشان محسوب می‌شود.

معماری خانه منوچهری کاشان


خانه‌ی منوچهری 2 در ورودی دارد و از معدود خانه‌های باقی مانده در کاشاناست که هنوز آب‌انبار دارند. این خانه بعد از سه سال مرمت و بازسازی، در نهایت در سال 90 به بهره‌برداری رسید و با کامل کردن تجهیزات و امکاناتش، خود را به سطح استاندارد هتل‌های دنیا رساند.

این مجموعه شامل 8 اتاق اقامتی است که هریک دارای ویژگی های تزئیتی خاص بوده و در سه وجه حیاط اندرونی مشرف به آبنما و باغچه های باصفای درختان میوه قرار گرفته اند. اتاق نهارخوری خانه یکی از زیباترین فضاهای سنتی بنا می باشد که با دیواری از پنجره های ارسی مرین به شیشه های رنگین برای صرف صبحانه و غذاهای سنتی ایرانی چشم به راه میهمانان است. آب انبار عمارت با تغییر کاربری به یک فیلمخانه مجهز به آخرین تکنولوژی روز جهت استفاده میهمانان اقامتی و نیز همایش های خاص در نظر گرفته شده است.

کافه و رستوران خانه منوچهری امکاناتی مثل اینترنت بی‌سیم، سرویس بهداشتی، پارکینگ، جای پارک، غذای بیرون‌بر (فقط قسمت رستوران) دارد. ظرفیت رستوران 35 نفر و ظرفیت کافه 50 نفر است. این کافه امکان رزرو برای جشن و میهمانی را هم دارا است. در مجموع این کافه با محیطی بسیار زیبا در یکی از بهترین و زیباترین هتل‌های تاریخی ایران یعنی هتل منوچهری و خوردنی‌هایی خوشمزه و با کیفیت، از بهترین کافه رستوران‌های کاشان به شما می‌آید.
advertising