آشنایی با لینک سازی خارجی و اهمیت آن برای سئو

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/09/17
آشنایی با لینک سازی خارجی و اهمیت آن برای سئو

معنا و منظور لینک سازی خارجی :


برای توضیح لینک سازی خارجی پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید تا بیشتر با اهمیت این مباحث موجود برای ارتقای سایت خود آشنا شوید. لینک های خارجی یا همان External Links ، هایپرلینک هایی هستند که به یک دامنه، به غیر از دامنه ای که بر روی آن قرار دارند (( دامنه منبع )) اشاره دارند.
همانطور که اشاره کردیم برای ارتقای کسب و کار خود نیاز دارید به دنبال سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) بروید و لینک سازی از مهم ترین دغدغه های شما به شمار می آید. لینک هایی که برای سئو سایت به آن ها نیاز دارید، لینک های داخلی و لینک های خارجی هستند.اگر بخواهیم به صورت غیر تخصصی بیان کنیم، اگر سایتی به وب سایت شما لینک دهد این لینک به عنوان لینک خارجی در نظر گرفته می شود. همچنین، اگر شما نیز به یک سایت دیگر لینک داده باشید آن لینک هم، یک لینک خروجی محسوب می شود.
لینک خارجی، یعنی لینکی که به یک دامنه خارجی، ارجاع می دهد، متخصصان سئو، قاعده و برنامه لینک سازی خارجی را موثرترین عامل در کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو می دانند. لینک های خارجی در بالا رفتن اعتبار سایت نقش پررنگی دارند ، بنابر این دلیل که موتورهای جستجوگر، لینک خارجی را یک نظر مثبت از سمت شخص ثالث در نظر می‌گیرند. در واقع نگاه و باور موتورهای جستجوگر بر این است که چیزی که دیگران درباره سایت شما می گویند، با اهمییت تر از چیزی است که شما درباره خودتان بیان می کنید.
آشنایی با لینک سازی خارجی و اهمیت آن برای سئو

مزایا و تآثیر لینک سازی خارجی چیست؟


لازم است بدانید در سئو سایت ، لینک ها حیاتی ترین عنصر هستند و باید مراقب باشید تا لینک های باکیفیت بگیرید تا موجب ارتقای سایت خود شوید تا بتوانید قاعده ی لینک سازی خارجی را تهیه کرده و لینک سازی خارجی را شروع کنید. تعدادی از مزایای لینک سازی خارجی را برمی شماریم:
می توانید ترافیک سایت را ردیابی نمایید: زمانی که سایت هایی با ترافیک بالا به سایت شما ارجاع می دهند، بخشی از ترافیک بالای سایت آن ها به سایت شما نیز انتقال پیدا می کند. این میزان ترافیک با ابزارهای تحلیلگر گوگل قابل اندازه گیری است و شما می توانید از میزان موثر بودن لینک خارجی مطلع شوید.
باعث قوی شناخته شدن وب سایت شما می شود: زمانی که کاربران بتوانند محتوای موردنظر خود را از طریق سایت شما به راحتی پیدا کنند، به سایت شما ارجاع می دهند و سایت شما از نظر موتورهای جستجوگر قدرتمند شناخته می شود.
لینک های متقابل دریافت می نمایید:هنگامی که شما به سایت های خاصی درمطالب خود اشاره نمایید ، آن ها را دعوت می کنید که از سایت شما نیز بازدید کنند. با این کار شانس خود را برای دریافت لینک متقابل افزایش می دهید. برای دریافت لینک خارجی، این راه، کم‌هزینه ترین و موثرترین راه است.


اهمیت لینک سازی خارجی یا بک لینک برای سئو:


- هر لینک خارجی به صفحه سایت شما، یک رای یا vote محسوب می شود و لینک های خارجی به گوگل می گویند که صفحه شما از نظر محتوا به اندازه کافی خوب است و ارزش به اشتراک گذاشته شدن را دارد. طبق قاعده و روال لینک سازی خارجی، گرفتن لینک از سایت های معتبر، باعث می شود تا بیشتر دیده شوید.
- لینک های خارجی باعث بیشتر شدن ترافیک سایت شما می شود موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را کراول می کنند، تمام لینک ها را دنبال نمی کنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب می شود با هدایت کاربران به سایت شما ترافیک سایت تان را افزایش می دهد.
- گرفتن لینک از سایت هایی با رتبه بالا یا دامنه قوی باعث می شود که رتبه سایت شما بهبود پیدا کند مثالی که می توان برای نشان دادن این بحث به کار برد اصطلاح link juice است که اگر سایت هایی با اعتبار بالا به شما لینک بدهند، اعتبار سایت شما را نیز بالا خواهد برد.
advertising