آموزش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/09/06
آموزش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟


آیا دوست دارید بازدیدکننده‌ های بیشتری را از اینستاگرام به وب‌ سایت خود روانه کنید؟ همان طور که می‌ دانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام تنها اجازه قرار دادن یک لینک در متن بیو اینستاگرام را دارید. با این حال، حال می‌ توانید با اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، مخاطبان را به وب‌سایت، اپلیکیشن یا کانال تلگرام خود هدایت کنید.
این ترفند، اتفاق بزرگی است زیرا برای بسیاری از افراد، این اولین باری است که می‌توانند لینکی به جز لینک موجود در قسمت Bio اینستاگرام، در پروفایل خود اضافه کنند. افزودن لینک به استوری اینستاگرامعمل خیلی ساده ای است. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید به استوری‌های اینستاگرام خود لینک اضافه کنید و فالوورهای خود را به وب‌سایت خود یا دیگران منتقل کنید.

چه کسانی می توانند در استوری اینستاگرام لینک بگذارند؟


همانند بسیاری از ویژگی‌های تجاری در اینستاگرام، لینک‌های موجود در استوری نیز در اول برای حساب‌های کاربری تایید شده (آن دسته از اکانت‌هایی که تیک آبی دارند) فعال شد. با این حال، در ماه مِی سال 2017، اینستاگرام این امکان را وسعت بخشید و در اختیار دیگر حساب‌های کاربری نیز قرار داد. لینک‌های قابل کلیک، هم اکنون برای حساب‌های کاربریِ تجاری (Business Accounts) که حداقل دارای 10 هزار فالوور هستند، در دسترس است.
همچنین، به نظر نمی‌رسد که محدودیت جغرافیایی خاصی در مورد لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام وجود داشته باشد. از آنجایی که این مشخصۀ اینستاگرام در حال استفاده و مشهور شدن است، این امید وجود دارد که اینستاگرام آن را برای کاربرهای بیشتری فعال کند.

آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام



استوری اینستاگرام خود را شروع کنید


شما می‌توانید از راه اپلیکیشن اینستاگرام برای استوری خود عکس و ویدیو بگذارید یا با بالا کشیدن صفحه‌ی استوری از عکس‌هایی که در بیست‌وچهار ساعت گذشته گرفته‌اید، استفاده کنید.
پس از آنکه تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را تهیه کردید، در بالای صفحه آیکون لینکی وجود خواهد داشت که باید آن را انتخاب کنید.
برای اضافه کردن لینک در استوری باید بر روی آیکون لینک ضربه بزنید.


لینک را به استوری اینستاگرام اضافه کنید


پس از فشردن آیکون لینک در بالای صفحه، به صفحه‌ای شبیه به صفحه زیر منتقل خواهید شد. با انجام این کار، پنجره‌ی جدیدی بر روی صفحه‌ی شما باز می‌شود. در این صفحه می‌توانید آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید. آدرس کامل لینک مقصد را بنویسید و بعد روی گزینه‌ی تائید سبزرنگ (در گوشی‌های اندروید) و یا انجام شد (در iOS) کلیک کنید تا لینک سیو شود.
زمانی که موفق شدید آدرس اینترنتی موردنظر را به استوری اینستاگرامت‌ان وصل کنید، آیکون زنجیره در بالای استوری‌تان نمایان می‌شود که نشان‌دهنده‌ی این است که استوری حاوی یک لینک است. هر مشخصه‌ی موردنظر دیگری که می‌خواهید مثل نوشته، استیکر و فیلتر را به استوری خود اضافه کنید و آن را مانند دیگر استوری‌ها در صفحه‌ی پروفایل خود بارگذاری کنید.

به استوری خود Call To Action اضافه کنید


آخرین مورد (و شاید مهم‌ترین مورد!) این است که اگر واقعاً می‌خواهید تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت، فروشگاه آنلاین یا وبلاگ خود ببرید، لازم است که در مورد آن با فالوورهایتان صحبت کنید. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام به‌تنهایی دلیلی کافی برای کلیک کردن روی آن و رفتن به وب‌سایت شما نیست!
شاید دلیل اصلی این است که دکمه‌ی لینک، چندان واضح و مشخص نیست. به همین علت، حتماً به فالوورهای خود آموزش دهید که چگونه با بالا کشیدن صفحه‌ی استوری، می‌توانند به توضیحات بیشتری دسترسی پیدا کنند. همچنین، مهم است به کاربرانتان بگویید که آن‌ها را به جای یک وب‌ سایت عمومی، دقیقاً به چه صفحه‌ یا پست وبلاگی منتقل خواهید کرد.
advertising