جنجال جدید امیر تتلو موجب مسدود شدن صفحه ی اینستاگرام او شد

مجلهچهره ها

- 97/08/14
جنجال جدید امیر تتلو موجب مسدود شدن صفحه ی اینستاگرام او شدصفحه‌ ی خواننده ی فارسی‌ زبان ملقب به «امیر تتلو» در اینستاگرام بسته شد. این اقدام اینستاگرام پس از آن است که عده ی زیادی از کاربران، پس از انتشار استوری‌ های دعوت‌ کننده به خشونت علیه زنان، صفحه‌ی او را ریپورت (گزارش) کردند. پیج تتلو چهار میلیون فالوور داشت.
امیر تتلو که با ۴ میلیون دنبال ‌کننده در اینستاگرام خودنمایی می‌کرد و توهم این را پیدا کرده بود که این ۴ میلیون نفر دنیای مجازی هواداران اویند و او وظیفه دارد از دنیای فضائل خود آن‌ ها را بی ‌بهره نگذارد.
ماجراهای امیر تتلو بسیار است خواننده‌ای که در روزگار باب شدن موسیقی ‌های زیرزمینی در کنار هزاران نفر دیگر کارش را شروع کرد اما پس از مدتی راه پیشرفت را جای دیگری به جز موسیقی یعنی در دنیای مجازی یافت.
تتلو مهمان آنتن بی‌بی‌سی فارسی نیز بود. تتلو تا پیش از مصاحبه از توهین به مقدسات تا حرف ‌های عجیب پس از قتل وحشیانه ی دختربچه‌ا ی هفت ساله را در اینستاگرام گذاشت‌.
توهین بی‌ شرمانه به زنان و حذف شدن از اینستاگرام مشخص بود که تتلو باز هم جنجال می ‌سازد.
این جاست که مردم ساکن شبکه‌ های اجتماعی دلشان به درد می ‌آید تاب نمی ‌آورند و در هیات یک جمعیت معترض، به اینستاگرام شکایت می‌برند و تتلو را از این شبکه اجتماعی بیرون می‌ کنند. پیام‌هایی که از این پس روانه اینستاگرام می ‌شود محتوای مشابهی دارد و همه در شکایت از تتلو است. حتی برخی از کاربران مستقیما با این شبکه اجتماعی مکاتبه می ‌کنند تا جلوی انتشار توهین‌ه ای تتلو را بگیرند.
ناگفته پیداست که برای آگاه کردن اینستاگرام از فعالیت‌ های مخرب یک کاربر از میان میلیون‌ ها کاربری که در این شبکه فعالیت می‌ کنند، نقش گزارش کردن و پیگیری دیگر کاربران بسیار مؤثر و مهم است. با جنبشی که در فضای مجازی علیه تتلو راه افتاد صفحه ی تتلو در اینستاگرام بسته شده است.
او دیگر در این شبکه‌ اجتماعی نیست اما بحث او در شبکه اجتماعی توییتر داغ است و به نظر می ‌رسد که به این زودی‌ها خیال سرد شدن در فضای مجازی را ندارد.
اینجا دنیای شبکه ‌های اجتماعی است. دنیای جدید، دنیایی بدون مرز که در آن هنوز بسیاری موارد تعریف روشنی ندارند و از این فرهنگ به فرهنگ دیگر متفاوت به نظر می ‌رسند. اما آن چه مشخص است اینجا هم توهین تحمل نمی ‌شود هر چند که راه برای ابراز آن باز باشد.
advertising