طریقه نگهداری ماهی قرمز داخل تنگ ماهی

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/01/02
طریقه نگهداری ماهی قرمز داخل تنگ ماهیسفره هفت سین نوروز ما میهمان کوچکی دارد که به شاد ترین روز های آغازین سال حس شادابی و زندگی می بخشد. ماهی قرمز، ماهی گلی یا ماهی عید، اینکه نامش چیست چندان اهمیتی ندارد؛ موضوع مهم این است که این موجود زنده دوست داشتنی طول عمری برابر باحد اقل 5 تا 10 سال دارد که به 25 سال نیز می رسد. طول ماهی قرمز که به آن گُلد فیش نیز گفته می شود می تواند به بیش از 25 سانتی متر برسد.
طریقه نگهداری ماهی قرمز داخل تنگ ماهی

تنگ ماهی


تنگ ماهی با آن ابعاد مرسوم برای نگه داری ماهی قرمز به هیچ عنوان کافی نیست. سایز مورد نیاز در کمترین حالت ممکن برای نگه داری تنها یک ماهی قرمز 20 لیتر است.به ازای هر سانتی متر طول ماهی قرمز، یک تا دو لیتر آب نیاز است. برای یک ماهی قرمز با طول 5 سانتی متر به ظرفی با گنجایش 5 تا 10 لیتر آب نیاز دارید.توجه داشته باشید که شکل ظرف به گونه ای باشد که سطح آب دارای بیشترین مساحت باشد. سطح آب بیشتر به تبادل هوا به درون آب کمک میکند. اگر از تنگ ماهی کروی شکل استفاده می کنید بهتر است بیش از دو سوم از آب پر نشود تا سطح آب بیشتری با هوا در تماس باشد. سطح آب بیشتر اهمیتش حتی بیش از مقدار آب بیشتر است. کمبود اکسیژن منجر به مرگ ماهی قرمز خواهد شد. هرگونه ناپاکی در محیط زندگی ماهی قرمز می تواند منجر به بیماری و مرگ ماهی قرمز شود. برای شستن تنگ ازهیچگونه ماده شوینده استفاده نکنید.

شرایط آب داخل تنگ ماهی


کیفیت آب تنگ ماهی حکم مرگ و زندگی را برای ماهی قرمز خواهد داشت. اگر از آب لوله کشی شهری استفاده می کنید فراموش نکنید که حتما کلرزدایی شده باشد و دیگر مواد شیمیایی نیز از آب زدوده شده باشد. برای این منظور محلول "واتر کاندیشِنر" یا بهبود دهنده آب آکواریوم خریداری کنید. در غیر این صورت بهتر است یک شب اجازه دهید که کلر موجود در آب خارج شود.ماهی قرمز می تواند خود را با دما های مختلف آب تطبیق دهد اما نوع فانتزی ماهی قرمز می بایست در شرایط دمایی بین 15 تا 27 درجه سانتی گراد نگهداری شود.
advertising