آموزش تزیین تنگ ماهی با گواش

خواندنیهنرهای دستی

- 97/11/30
آموزش تزیین تنگ ماهی با گواشتزیین سفره هفت سین با روشی کاملا خلاقانه و ابداعی بپردازیم که با استفاده از آن می توانید متفاوت ترین سفره هفت سین را برای سال جدید داشته باشید. در چیدمان این سفره هفت سین از تنگ های شیشه ایی در سایز های مختلف به عنوان ظرف اصلی استفاده شده است تنگ ماهی یک از اجزای مهم سفره هفت سین خانه های ایرانی است . با رنگ ها و لاک در خانه نقاشی و تزیین تنگ ماهی را به زیباترین شکل انجام دهید. وجود تنگ ماهی بر سر سفره هفت سین از زیباترین آیین های عید نوروز است, ماهی قرمز کوچولو که بسیار دوست داشتنی هم هست نماد پویایی و جنبش است که سفره هفت سین را تکمیل میکند. برای زیباتر شدن سفره هفت سین میتوانید تنگ ماهی را به روش های ساده تزیین کنید و آن را از سادگی خارج کنید
آموزش تزیین تنگ ماهی با گواش

وسایل مورد نیاز تزیین تنگ ماهی با گواش


رنگ گواش / چسب کاغذی / پد رنگ آمیزی / اسپری جلا دهنده.
در این روش اولین کاری که انجام میدهید این است که چسب کاغذی را به شکل مورب دور تنگ ماهی بچسبانید, این کار را برای این انجام میدهیم که قسمتی از تنگ که میخواهیم رنگ کنیم از قسمت بدون رنگ جدا شود.

شروع به رنگ کردن کنید و با دقت رنگ را با پد روی قسمتی از تنگ که با چسب مشخص کردید پخش کنید و چند دقیقه منتظر شوید تا خشک شود, برای اینکه رنگ تنگ ماهی ماندگار باشد و با شستن از بین نرود به قسمت های گواشی اسپری جلا دهنده بزنید حالا میتوانید چسب کاغذی را از روی تنگ بردارید, نتیجه کار ساده و زیباست.
advertising