چند ایده در درست کردن تنگ ماهی دست ساز

خواندنیهنرهای دستی

- 97/12/25
چند ایده در درست کردن تنگ ماهی دست سازباز هم سال جدید و سفره‌ی هفت سینی جدید که نماد زیبایی و نو شدن است. همه‌ی اجزای سفره هفت سین یک طرف و ماهی در طرف دیگر! ماهی موجود زنده‌ای که مثل انسان‌ها حق زندگی و زنده بودن دارد، متاسفانه به اشتباه وارد این رسم دیرینه شده و در طول سال نو و بعد از آن زجرهای زیادی را متحمل می‌شود. ماهی نیز مانند ما جان دارد و حس می‌کند...پس بهتر است حداقل محیط مناسبی را برای آن فراهم کنیم. که هم ماهی زنده و سالم بماند و هم با این ایده‌ی جدید، گیاهان (بله درست شنیدید گیاهان!) سالم و سرسبزی داشته باشید.

طیف وسیعی از گیاهان غیر سمی می‌توانند در این پروژه‌ی کوچک ولی زیبا و سالم شرکت کنند، از برخی از گیاهان کوچک آپارتمانی گرفته تا انواع سبزی خوردن و حتی سبزه‌ی عید! البته باید به یاد داشته باشید که حجم گیاه متناسب با اندازه‌ی ظرف ماهی و تعداد ماهی‌ها، انتخاب می‌شود. وقتی سبزه‌‌ی عید را روی این سیستم و به شرح عکس‌ زیر رشد دهید، هم ماهی غذا و اکسیژن کافی دارد، هم سبزه‌ی سالم و سبزی خواهید داشت، هم آب هدر نمی‌شود و هم سیستم جالب و کوچکی برای خود و زیبایی خانه‌تان درست کرده‌اید که می‌توانید از آن لذت ببرید!
تنگ ماهی در سفره‌ی هفت سین (اگرچه از سنت‌های کشورهای آسیایی شرقی وارد کشور ما شده است) حضوری همیشگی دارد و کودکان بیشتر از هرکسی برای خریدن ماهی‌های قرمز اشتیاق دارند.
تنگ ماهی و ماهی‌های قرمز درون آن، به عنوان نماد حرکت و جنبش در سفره‌ی هفت‌سین قرار می‌گیرند. برای اینکه سفره‌ای زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشید لازم است که به تنگ ماهی نیز اهمیت داده شود و برای زیباتر شدن سفره تزیینات خوبی را برای آن درنظر بگیریم.
چند ایده در درست کردن تنگ ماهی دست ساز

استفاده از ظرف های شیشه ای


استفاده از ظرف‌های مربا یا ترشی شیشه‌ای و تزیین آن‌ها با سنگ‌های ریز و رنگی یک انتخاب خوب و کم‌هزینه برای تنگ ماهی است.

فنجان بلوری ایده ای برای تنگ ماهی متفاوت


استفاده از فنجان‌های بلوری یا جام‌های پایه‌دار به عنوان تنگ ماهی نیز ایده‌ی جالبی است.

تنگ ماهی متفاوت و زیبا


از ظرف‌‌ های بلوری کشیده نیز می‌توانید به عنوان تنگ ماهی استفاده کنید و داخل آب را با شکوفه‌های مصنوعی یا گل‌های طبیعی مانند بامبو تزیین کنید.
advertising