مرد بی وطن رمانی طنز از کورت ونه گات

خواندنیکتاب و رمان

- 97/09/14
مرد بی وطن رمانی طنز از کورت ونه گات

نویسنده رمان مرد بی وطن


رمان طنز مرد بی وطن، اثر کورت ونه گات نویسنده آمریکایی است که در سال 2005 به انتشار رسید. این کتاب در واقع مجموعه مقالاتی است که ونه گات آنها را بین سال های 2003 تا 2005 در در مجله این دیز تایمز به چاپ می رسانده است.


مترجم و انتشارات رمان مرد بی وطن


مرد بی وطن ونه گات در ایران توسط انتشارات مروارید و با ترجمه خانم ها پریسا سلیمان زاده اردبیلی و زیبا گنجی به انتشار رسیده است.

خلاصه و درون مایه رمان مرد بی وطن


ونه گات در مرد بی وطن از گذشته و زندگی خود صحبت مي كند ،از اينكه با وجود پيشرفت تكنولوژی چگونه هنوز هم نوشته هايش را برای ماشين نويس قديمی اش پست مي كند ، از سياست های آمريكا و اينكه هيچ وقت دلش نمی خواسته زنده باشد و روزی را ببيند كه سه نفر از قدرتمندترين آدم هاي دنيا اسم شان باشد: بوش ،ديك و كالين ،از ما آ دم ها و اينكه چطور كره ی زمين را به گند كشيديم ،حتی در بخشی از كتاب به نامه های خوانندگان پاسخ می دهد و يا در بخش ديگری سير روايی داستان های مختلف را روی نمودار می برد. نویسنده در این اثر با بی پروایی به نقد سیاست های دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج دابلیو بوش می پردازد و از رویکردی که آمریکا نسبت به سایر کشورها از جمله عراق دارد، سخت بیزار است. ونه گات که خود در بمباران درسدن و در جنگ جهانی دوم حضور داشته و برای آمریکا جنگیده است در این کتاب اذعان دارد که خود را بی هیچ وجه آمریکایی نمی داند. این اثر به همین خاطر مرد بی وطن نام گذاری شده است.
advertising