رمان عاشقانه تاریخ عشق اثر نیکول کراوس به ترجمه ترانه علیدوستی

خواندنیکتاب و رمان

- 97/09/14
رمان عاشقانه تاریخ عشق اثر نیکول کراوس به ترجمه ترانه علیدوستی

نویسنده رمان تاریخ عشق


کتاب تاریخ عشق به قلم نیکول کراوس، نویسنده آمریکایی در سال 2005 منتشر شده است. این کتاب در سال 2006 در زمره نامزدهای نهایی جایزه ادبی اورنج بوده و در سال 2008 نیز جایزه ادبی ویلیام سارویان را به‌دست آورده است.


مترجم و ناشر رمان تاریخ عشق


ترجمه این کتاب را ترانه علیدوستی به انجام رسانیده است و از سوی انتشارات مرکز به چاپ رسیده.


موضوع و درونمایه رمان تاریخ عشق


این رمان به داستان یک رابطه ناموفق اشاره می‌کند که یک طرف آن نویسنده‌ای ناموفق و آواره جنگی و طرف دیگر آن دختر جوانی است که سرپرستی مادرش را برعهده دارد.
کتاب تاریخ عشق برای کسانی است که دل‌شان داستان عاشقانه‌ای می‌خواهد که عمیق‌تر و تفکربرانگیزتر از داستان‌های عامه‌پسند باشد. کسانی که می‌خواهند به همراه شخصیت‌های داستان به جست‌وجوی عشق نامیرا و جاودانه بروند. حتی اگر این عشق تمام زندگی‌شان را در سرگردانی تباه کند.این داستان برای کسانی است که راجع به سرنوشت فکر کرده‌اند. کسانی که اعتقاد دارند که ما به دنیا آمده‌ایم تا در جهان ردی از خود به جای بگذاریم. ممکن است هرگز ندانیم که چه کسانی از ما تأثیر گرفته‌اند و چطور. ولی این تأثیر در جهان هستی باقی خواهد ماند و نهایتا به مقصد نهایی خود خواهد رسید.

خلاصه رمان تاریخ عشق


آلما سینگر 14 ساله‌ به‌دنبال درمانی برای تنهایی مادرش می‌گردد. او فکر می‌کند که می‌تواند این درمان را در کتابی پیدا کند که مادرش با عشق در حال ترجمه‌ی آن است. به همین خاطر به جست‌وجوی نویسنده‌ی کتاب می‌پردازد.در آن سوی نیویورک، پیرمردی به نام لئو گرسکی تلاش می‌کند تا کمی بیشتر زنده بماند. او هر روز به عشق گمشده‌ی خود فکر می‌کند. عشقی که 60 سال پیش در لهستان، الهام‌بخش او برای نوشتن یک رمان بود.لئو نمی‌داند که رمانش نابود نشد و نسل به نسل گشت و از اقیانوس گذشت و زندگی‌های زیادی را تغییر داد. این کتاب تاریخ یک عشق نیست. داستان عشق‌ها و ناکامی‌های مختلف در دوره‌های زمانی و سرزمین‌های مختلف است. عشق‌هایی که چنان رهگذرانی از کنار هم می‌گذرند. زندگی یکدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بی‌آنکه بدانند عشق‌های دیگر متعلق به چه کسانی است و چه فراز و فرودهایی داشته است.
advertising