رمان عاشقانه مشکی برازنده توست اثر احلام مستغانمی نویسنده الجزایری

خواندنیکتاب و رمان

- 97/09/13
رمان عاشقانه مشکی برازنده توست اثر احلام مستغانمی نویسنده الجزایری

نویسنده رمان مشکی برازنده توست


رمان مشکی برازنده‌ی توست داستانی عاشقانه اثر احلام مستغانمی نویسنده برجسته الجزایری است. او نخستین نویسنده زن کتاب‌های عربی‌زبان است که نوشته‌هایش به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

مترجم و انتشارات رمان مشکی برازنده توست


مترجم این رمان مریم اکبری است و توسط انشارات نیلوفر به چاپ رسیده


درونمایه رمان مشکی برازنده توست


این رمان به موازات پرداختن به یک رویداد پر تب‌و‌تاب عاشقانه، در پس‌زمینه خود نگاهی دارد به الجزایر و پیامدهای استعمار، انقلاب و تروریسم.

خلاصه رمان مشکی برازنده توست


شخصیت اصلی داستان که هاله نام دارد، یک خواننده‌ الجزایری است که پدر و برادرش به دست تروریست‌ها کشته‌شده‌اند و او برای گرفتن انتقام آن‌ها به‌روی صحنه می‌رود و علیه تروریسم و متجاوزان در الجزایر، فرانسه و سایر کشور‌ها به اجرای کنسرت‌های اعتراضی می‌پردازد.هاله که دختر شریف کوهستان است و با زرق‌وبرق اشرافیت نسبتی ندارد، عاشق مرد ثروتمندی می‌شود که بی‌نیازی او را بر‌نمی‌تابد. این تاجر ثروتمند طلال نام دارد. طلال برای اولین بار هاله را در یک برنامه تلویزیونی می‌بیند. برنامه‌ای که در آن هاله دلیل اینکه همیشه لباس سیاه بر تن می‌کند را توضیح می‌دهد .در این برنامه تلویزیونی طلال به شدت شیفته هاله می‌شود و تصمیم می‌گیرد هرجا که هاله حاضر می‌شود یک دسته‌گل برای او بفرستد. یک دسته گل متفاوت که در میان دیگر دسته‌گل‌ها کاملا به چشم بیاید و بسیار خاص باشد. طلال در کنار این دسته‌گل‌ها که برای هاله می‌فرستد نوشته‌های کوتاهی هم بدون اسم می‌نوسید...


در قسمتی از پشت جلد رمان مشکی برازنده توست آمده است:


عشق، حضور خود را خبر نمی‌دهد، ولی طنین آهنگش رسوایش می‌کند؛ چیزی شبیه نخستین ضربه‌های سمفونی پنجم موتزارت…
advertising