رمان علمی تخیلی سفر به اعماق زمین اثر ژول ورن پدر داستان های علمی تخیلی

خواندنیکتاب و رمان

- 97/09/08
رمان علمی تخیلی سفر به اعماق زمین اثر ژول ورن پدر داستان های علمی تخیلی

نویسنده رمان سفر به اعماق زمین


سفر به مرکز زمین رمانی علمی–تخیلی یکی از شاهکارهای ژول ورن است. ژول ورن (Jules Verne) داستان‏ نویس فرانسوی و پدر داستان‌های علمی – تخیلی می باشد که در داستان‌های علمی – تخیلی خود بسیاری از پیشرفت‌ های علمی و فنی قرن بیستم را پیش ‏بینی کرد، از جمله اختراع اتومبیل، هواپیما، هلیکوپتر، نیروی برق و غیره.او هنگامی از سفر به هوا و فضا و زیر دریا در داستان‌ های خود سخن گفت که هنوز بشر نتوانسته بود وسایل و امکانات چنین سفرهایی را فراهم کند. آثار او از نظر ترجمه به زبان‌های دیگر بعد از آثار آگاتا کریستی در رده دوم جهانی هستند. از جمله آثار او می توان پنج هفته در بالن ، مسافرت به مرکز زمین ، از زمین تا کره ماه ، بیست هزار فرسنگ زیر دریا ، سفر به دور دنیا در هشتاد روز ، جزیره اسرارآمیز و میشل استروگوف نام برد که از بسیاری از آثار او نمایشنامه و فیلم ساخته شده است.

مترجم کتاب سفر به اعماق زمین


چاپ جدید این کتاب با ترجمه ثمین نبی پور به تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

خلاصه کتاب سفر به اعماق زمین


داستان این رمان در مورد یک پروفسور آلمانی به نام اوتو لیدانبراک است که معتقد است که برخی دالان‌ های گدازه به سمت مرکز زمین می‌ روند. او به همراه برادرزاده‌ اش اکسل و هانس که راهنمای آنه است از آتشفشانی در ایسلند پایین می‌ روند و با ماجراهای متعددی مانند حیوانات ما قبل تاریخ و خطرهای طبیعی مواجه می‌ شوند تا اینکه در نهایت در جنوب ایتالیا در استرومبولی دوباره به سطح زمین بازمی‌گردند

فیلم های برگرفته از کتاب سفر به اعماق زمین


- سفر به مرکز زمین -ساخت فیلم در سال 1959- فیلمی در سبک ماجراجویی- علمی–تخیلی و فانتزی به کارگردانی هنری لوین است که در سال 1959 منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جیمز میسون- پت بون- ارلن دال- ثیر دیوید و دایان بیکر اشاره کرد.
- سفر به مرکز زمین -ساخت فیلم در سال 1989 - فیلمی در سبک فانتزی و ماجرایی به کارگردانی آلبرت پایون است که در سال 1989 منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به کیتی ایرلند اشاره کرد.
- سفر به مرکز زمین -ساخت فیلم در سال 2008- فیلم ماجراجویی سه‌بعدی به کارگردانی اریک بریوینگ و با بازی برندن فریزر- جاش هاچرسون و آنیتا بریم محصول آمریکا که در 11 ژوییه 2008 اکران شد.
advertising