رمان هیجان انگیز جزیره کامینو اثر جان گریشام

خواندنیکتاب و رمان

- 98/03/09
رمان هیجان انگیز جزیره کامینو اثر جان گریشام

نویسنده رمان جزیره کامینو


کتاب جزیره کامینو، رمانی نوشته ی جان گریشام است که نخستین بار در سال 2017 منتشر شد.او سیاستمدار و نویسنده آمریکایی است که بیشتر به خاطر داستان‌های حقوقی‌اش محبوب شده است. بیشتر کتاب‌های او به 42 زبان از جمله زبان فارسی ترجمه شده‌اند .«شرکت» از جمله رمان‌های او است که فیلم مشهوری نیز بر اساس آن ساخته شده است.

مترجم و انتشارات رمان جزیره کامینو


این رمان با ترجمه سینا میرعربشاهی در 332 صفحه در قطع رقعی به قیمت 31000 تومان از سوی انتشارات مروارید در خرداد 1397 منتشر شده است.

خلاصه و درونمایه رمان جزیره کامینو


این کتاب روایت داستان آدم‌هایی است که بی‌آن‌که بدانند تکه‌ای از زنجیره‌ای هستند که به لحاظ اهمیت جایگاه و نقش آن‌ها در پیشبردِ این خطِ سیر، هیچ‌یک برتر از دیگران نیست. داستان در سیزده فصل جریان دارد و ممکن است خواننده در آغاز کمی به دشواری متوجه اتصال آن‌ها به یکدیگر شود اما به واسطه تکرار اسامیِ پرسوناژها از فصلی در فصلی دیگر، به زودی متوجه این ارتباط خواهد شد. رمان «جزیره کامینو» نوشته جان گریشام مانند آثار قبلی این نویسنده رمانی سراسر ماجرا و هیجان است. این رمان روایت خاصی دارد و هر فصل آن به مثابه داستانی بلند می‌تواند به طور مستقل خوانده شود. محور اصلی ماجرای رمان سرقت دست‌نوشته‌های اسکات فیتزجرالد از موزه دانشگاه است و در فصل‌های بعدی این کتاب با اشخاص دیگری آَشنا می‌شویم که به نحوی به این سرقت مربوط می‌شوند.

این کتاب درباره دست‌نوشته‌هایی نادر است که در دانشگاه پرینستون وجود دارند. گریشام حتی یک عذرخواهی هم از پرینستون کرده و در یادداشت ابتدای کتاب، درباره مجموعه کتاب‌های نادر این دانشگاه نوشته است. ماجرای این کتاب با سرقت دست‌نوشته‌های اسکات فیتزجرالد از کتابخانه دانشگاه پرینستون آغاز می‌شود.

در این رمان می خوانیم که گروهی از تبهکاران، نقشه ای جسورانه را برای دزدی از کتابخانه ی دانشگاه پرینستون عملی می کنند. بر روی کتاب های ربوده شده در این سرقت نمی توان قیمت گذاشت اما دانشگاه قبلاً آن ها را به مبلغ 25میلیون دلار بیمه کرده بوده است. بروس کِیبِل، صاحب کتاب فروشیِ محبوبی در شهر سانتا روزای جزیره ی کامینو در فلوریدا است. با این حال، او سود اصلی خود را از دلالیِ کتاب های نایاب به دست می آورد و افراد بسیار اندکی از این موضوع مطلع هستند. مرسر مان، رمان نویسی جوان است که اخیراً ذهنش در نوشتن یاری اش نمی کند و شغل معلمیِ خود را نیز از دست داده است. با پیشروی داستان، زنی زیبا و اسرارآمیز به مرسر نزدیک می شود که برای مردی حتی اسرارآمیزتر از خود کار می کند. پیشنهادی بسیار خوب و وسوسه کننده، مرسر را متقاعد می کند تا به شکلی مخفیانه به حلقه ی دوستان ادبی بروس کیبل نفوذ کند و در صورت امکان، از اسرار سر به مهر او سر دربیاورد. اما مرسر با حقایقی رو به رو می شود که هرگز فکرش را نمی کرد.
advertising