کتاب مدیریتی و روانشناسی هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

خواندنیکتاب و رمان

- 97/12/16
کتاب مدیریتی و روانشناسی هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

نویسنده کتاب هفت عادت مردمان موثر


کتاب هفت عادت مردمان موثر نوشته استفان کاوی است. کاوی، مدرک مدیریت بازرگانی را از دانشگاه‌ هاروارد و دکتری را از دانشگاه بریگهام یانگ گرفت و همان‌جا به‌عنوان استاد واحدهای رفتاری سازمانی و مدیریت در تجارت و نیز مدیر رابطه‌های دانشگاه و دستیار رئیس دانشگاه مشغول به کار شد.کتاب هفت عادت مردمان موثر او شهرت جهانی دارد و تاکنون به 40 زبان زنده دنیا ترجمه و در بیش از 15 میلیون نسخه در 70 کشور به فروش رفته است. این کتاب بیش از 10 سال در فهرست پرفروش ترین کتابهای جهان قرار داشت. مجله فوربس در سال 2002 کتاب هفت عادت را یکی از 10 کتاب موثر مدیریتی در قرن بیستم معرفی کرده است. در سال 1996 مجله تایم او را به عنوان یکی از 25 آمریکایی تاثیرگذار عنوان کرده است. کتاب هفت عادت به نکات ظریفی می‌پردازد و نیازهای باطنی انسان را پاسخ می‌گوید.

مترجم و انتشارات کتاب هفت عادت مردمان موثر


ترجمه این کتاب را خانم گیتی خوشدل به انجام رسانیده و انتشارت پیکان آن را چاپ و منتشر کرده است.

خلاصه کتاب هفت عادت مردمان موثر


قانون هایی جهانی برای سعادت وجود دارد که در طول تاریخ و در همه جوامع مشترک است. من این قانون ها را کشف نکرده ام، صرفا شناسایی کرده ام. پیروزی در هر جایی وابسته به هماهنگ بودن با قوانین آنجاست. قانون ها ثابت است ولی چگونگی بکارگیری آنها در هر فرد متفاوت است و بسته به ابتکارها و استعدادهای ما دارند. مسلما قرار نیست بعد از خواندن این کتاب، شما ناگهان سعادتمند شوید، البته امکان دارد با انتخاب هایی که می کنید در این مسیر قرار بگیرید یا نگیرید؛ و این فقط و فقط به خودتان بستگی دارد.
کتاب هفت عادت قوانین حاکم را به شما معرفی می کند تا در مسیر بهتر حرکت کنید؛ و ضمنا به شما شیوه آغاز حرکت و روش پیمودن ادامه مسیر را هم خواهد گفت.
این هفت عادت بر طبق آنچه استفان کاوی می‌گوید عبارتند از:
1. عامل بودن
2. شروع از پایان درذهن
3. نخست به اولین ها پرداختن
4. برنده – برنده اندیشیدن
5. اول فهمیدن و سپس فهماندن
6. هم افزایی یا سینرژی
7. تیزکردن اره یا پیشرفت مستمر و فرایندهای پیشرفت.
advertising