کتاب هایی که خواندن آنها کمک می کند تا در کسب و کار خود رشد کنید

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/10/12
کتاب هایی که خواندن آنها کمک می کند تا در کسب و کار خود رشد کنید

کتاب “7 عادت مردمان موثر: درس‌ های قدرتمند در تغییر شخصی”


این کتاب حاصل گردآوری مطالب سمیناری ‌است که Stephen R. Covey در سال 1992، در مورد هفت عادت مردمان موثر برای مدیران و موسسان ‌شرکت‌های بزرگ آمریکا برگزار کرد. این کتاب تحت عنوان The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change منتشر شده است.Covey در کتاب پرفروش خود یک قاعده و اصل کلی برای حل مشکلات شخصی و حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد. او در مقدمه کتابش می‌گوید: “قانون‌هایی جهانی برای سعادت وجود دارد که در طول تاریخ و در همه جوامع مشترک است. من این قانون‌ها را کشف نکرده‌ام، صرفاً شناسایی کرده‌ام. پیروزی در هر جایی وابسته به هماهنگ بودن با قوانین آن‌جاست. قانون‌ها ثابت هستند ولی چگونگی بکارگیری آن‌ها در هر فرد متفاوت است و بسته به ابتکارها و استعدادهای او دارد.” این کتاب قوانین حاکم را به شما معرفی می‌کند تا در مسیر بهتر حرکت کنید و ضمناً به شما شیوه آغاز حرکت و روش پیمودن ادامه مسیر را هم خواهد گفت.

کتاب “سرسختی در زمینه پول‌ آفرینی”


این کتاب توسط Tony Robbins  تحت عنوان Unshakeable: Your Financial Freedom Playbook منتشر شده است. Robbins  در کتاب خود یک روند گام‌به‌گام برای تبدیل امور مالی و دستیابی سریع به اهداف پولی ارائه می‌دهد. اگر برای سرمایه گذاری در ‌کسب‌وکار خود صرفه‌جویی ‌کرده‌اید، این کتاب را بخوانید و با توصیه های عملی Robbins  راه خود را به سمت آزادی مالی تسریع کنید.خواندن این کتاب برای هر کارآفرین مشتاقی که به دنبال یادگیری بیشتر در مورد مدیریت جنبه‌های مالی زندگی‌خود (هم شخصی و هم حرفه‌ای) است یا حتی یک فرد کارآزموده که آرزوی ادامه افزایش مهارت‌هایش را در ذهن می‌پروراند، می‌تواند مفید باشد.

کتاب “معمای نوآوران : وقتی تکنولوژی‌ های جدید باعث شکست شرکت‌ های بزرگ می‌ شوند”


این کتاب توسط Clayton Christensen تحت عنوان The Innovator’s Dilemma: The Revolutionary Book That Will Change the Way You Do Business نوشته شده است که یکی از برترین کتاب‌های حوزه ‌کسب‌وکار که تاکنون به چاپ رسیده است، می‌باشد و استیو جابز را نیز به گفته‌ی خودش به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.  Clayton Christensen، استاد دانشگاه هاروارد، در کتاب خود اذعان می‌دارد که حتی برترین کمپانی‌ها هنگام بروز تغییرات در فناوری و یا بازار نیز ممکن است علی‌رغم انجام شدن درست تمامی کارها، قدرت رهبری بازار خود را ازدست داده و حتی به‌طورکلی از بازار حذف شوند. او نه‌تنها به اثبات این ادعای خود می‌پردازد، بلکه راه پیش‌گیری از دچار شدن به این مشکل را نیز پیش پای مخاطب قرار می‌‌دهد. او اصرار دارد که هر شرکتی باید قسمتی از بودجه‌ی بخش تحقیقات و توسعه خود را به توسعه‌محصولات تحول‌آفرین تخصیص دهد.

کتاب “رضایت مندی در کسب‌ و کار : یک راه برای سود، اشتیاق و هدف”


این کتاب توسط Tony Hsieh، کارآفرین بزرگ و صاحب فروش آنلاین آمریکا، تحت عنوان Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose نوشته شده است. این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا در سال 2010 شد.در این کتاب، Tony Hsieh، مدیر عامل شرکت Zappos، چشم انداز خود را برای نوع دیگری از فرهنگ سازمانی ارائه می‌دهد. او تجربیات خود در Zappos براى رسيدن به بيش از يك ميليارد دلار فروش نا‌خالص در كمتر از ده سال و واگذار کردن آن به شرکت آمازون را بیان می‌کند. شما به کمک این کتاب می‌توانید توازن صحيح سود، اشتياق و هدف را در تجارت و زندگى بسنجيد.این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده، بیان‌ موفقیت‌ها، شکست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب‌وکارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایت‌مندی درونی و بیرونی ارائه می‌نماید؛ برای هر کارآفرین، فعالین حوزه تجارت و کسب‌وکار و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌شود.

کتاب “چشمک زدن : قدرت تفکر بدون فکر کردن”


این کتاب توسط Malcolm Gladwell تحت عنوان Blink: The Power of Thinking Without Thinking نوشته شده است. Gladwell در  کتاب خود به پدیده‌ای به نام “در یک چشم به هم زدن” اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه داوری لحظه‌ای و فوری در عرض یک چشم به هم زدن می‌تواند از تصمیم‌گیری حساب شده موثرتر واقع شود.  Gladwell معتقد است با اعتماد به شم و غریزه ‌خود می‌توانید نظرتان را درباره‌ چگونه فکر کردن برای همیشه تغییر دهید.

کتاب “کلید را بزن: چگونه زمانی که تغییر سخت است، تغییر ایجاد کنیم؟”


این کتاب را Chip Heath و Dan Heath تحت عنوان Switch: How to Change Things When Change is Hard‌ منتشر کرده‌اند. آن‌ها در کتاب خود بر ا‌ین باورند که ما یک ذهن عقلانی و یک ذهن عاطفی داریم و راز موفقیت برای ایجاد تغییرات موثر در کسب‌وکار این است که هر دو ذهن خود را با هم هماهنگ کنیم‌.

کتاب “انگیزه”


این کتاب توسط Daniel Pink تحت عنوان Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us منتشر شده که راهکارهایی نو برای خلق دنیایی نو ارائه کرده است. Pink معتقد است که آنچه به ما انگیزه می‌دهد، نیاز ما به هدایت زندگی خود، یادگیری چیزهای جدید و انجام بهتر امور است. در این کتاب از سه عنصر انگیزه‌ی واقعی، تحت عنوان استقلال، تسلط و هدف یاد می‌شود و راهکارهای هوشمندانه و شگفت‌آوری برای به‌کارگیری این سه عنصر در عمل ارائه می‌شود.

کتاب بینش بیرونی: پرسه زدن در دنیایی غرق در داده ها اثر یورن لیسگرن


یورن لیسگرن مدیر عامل شرکت هوش رسانه ای Mediawater است. او در این کتاب کسب و کار توجه رهبران شرکت ها را از داده های درونی به اطلاعات بیرونی معطوف می کند. وقتی رهبران این کار را انجام دهند قادر خواهند بود خود را در برابر رقابت محک بزنند، تصمیمات آینده نگرانه ی راهبردی تری اتخاذ کنند و در سال 2018 یک گام از رقبای خود جلوتر باشند.

کتاب بینش خود را بفروشید اثر لو شاختر و ریک چیتام


این دو نویسنده عضو گروه رهبری در یک شرکت استراتژی هستند که بینش و طرز تفکری را در مورد رفتارهای کلیدی ارائه می کند که موجب بهبود عملکرد فروش می شود. این دو نویسنده از تجارب خود استفاده می کنند تا برای ایجاد تغییر، پرونده ی متفاوتی را باز کنند. روش انقلابی انها در فروش راهی جدید برای دگردیسی در فروش پیش رو می گذارد. این دگردیسی ها با توجه کردن به دیدگاه های مشتریان، منجمله طرح های خرید آنها و دیدگاه های فروشندگان ایجاد می شود و نویسندگان لحظاتی ا که منجر به موفقیت می شوند ترسیم می کنند. اگر شما فروشنده هستید و می خواهید به موفقیت بیشتری دست یابید مطالعه ی این کتب سودمند است.

کتاب ذهنیت مسافر: رهبران چگونه می توانند موفقیت و برتری کسب کنند


نویسنده در این کتاب می گوید باید ذهنیت مسافر داشت. او درس ها، داستان ها و مصاحبه ها با رهبران موفق را در این کتاب آرده است. اگر می خواهید بدانید چگونه می توان سریع به اهداف حرفه ای و شخصی رسید و از موانع سر راه عبور کرد این کتاب سودمندی است. پر از توصیه های کاربردی است.
advertising