کافه ای به نام چرا رمانی فلسفی از جان پی استرلکی

خواندنیکتاب و رمان

- 97/08/30
کافه ای به نام چرا رمانی فلسفی از جان پی استرلکیکافه‌ای به نام‌ چرا یا مکانی برای یافتن چراهای زندگی، یک کتاب در زمینه خودشناسی محسوب می شود. این کتاب توسط جان پی. استرلکی نوشته شده و تا به حال در بیش از 30 کشور به فروش رسیده است و همچنان به مردم دنیا کمک می کند هدف وجودشان را شناسایی کنند و با استفاده از آن به زندگی مطلوبشان دست یابند. مثال‌ ها و داستان‌ هایی که در این کتاب آمده کاملا هوشمندانه و ظریف نکته‌ ای از مسائل و مشکلات زندگی روزمره ما را عنوان می‌کند.
داستان کتاب در مورد مردی ست به نام جان. جان، مردی است عجول و شتابزده که یک هفته مرخصی گرفته است تا از هرچیزی که مربوط به کار می شود دور باشد و در مورد سوالی که اغلب روزها فکرش را مشغول کرده بود تفکر کند. او که در این مسیر گم و در تقاطع های واقعی و استعاری سرگردان شده است، خود را مقابل غذاخوری کوچک و دور افتاده ای می یابد که گویا در وسط ناکجا آباد واقع شده است و کیلومترها از شهر و آبادی فاصله دارد. جان فقط به قصد بنزین زدن و یافتن غذایی اندک برای ادامه ی سفر پیاده می شود ولی به طرزی کاملا متفاوت تغذیه می شود.
در این کافه که فضای استثنایی و اسرارآمیز داخل آن حال و هوای رستوران های کوچک قدیمی را یادآور می شود، جان با کیسی، مایک و آنا آشنا می شود و مشتریان تشویق می شوند درباره سه سوال تعمق و بحث کنند:
- چرا اینجا هستید؟
- آیا از مرگ می ترسید؟
- آیا راضی هستید؟
این کتاب 19 فصل دارد که بر اساس پاسخ‌ هایی به این سه سوال نوشته شده است.
advertising