رمان دوستش داشتم اثر آنا گاوالدا

خواندنیکتاب و رمان

- 97/11/05
رمان دوستش داشتم اثر آنا گاوالدا

نویسنده رمان دوستش داشتم


دوستش داشتم معروف‌ترین کتاب نویسنده‌ی فرانسوی به نام آنا گاوالدا می‌باشد. این کتاب در سال 2002 منتشر شد و با استقبال زیادی روبرو شد.

مترجم و انتشارات رمان دوستش داشتم


مترجم این رمان ناهید فروغان است و ناشر آن انتشارات ماهی می باشد.

خلاصه و درونمایه رمان دوستش داشتم


دوستش داشتم داستان زنی است که همسرش او و دو دخترش را به خاطر معشوقه‌اش ترک می‌کند. کلوئه زن جوانی است که همسرش، آدرین، را عاشقانه دوست دارد. اما آدرین، پس از چند سال زندگی، به کلوئه می‌گوید معشوقه‌ای دارد و می‌خواهد کلوئه را ترک کند. کلوئه با دو دختر کوچکش به ویلای پدر و مادر آدرین در خارج از شهر می‌رود . کلوئه زن این داستان است و کتاب مجموعه مکالمات او و پدرشوهرش است. طی داستان میل نویسنده را به روانکاوی شخصیت افراد می‌بینیم. اینکه چرا افرادی مثل آدرین که به تنهایی اعتماد بنفس کافی را برای رشد و پیشرفت ندارند و در بستر محبت و دوست‌داشتن شریک زندگی‌شان به این اعتماد بنفس می‌رسند با وجود این فرد می‌توانند به فرد دیگری دلبسته شوند و بدون فکر به آدم‌های زندگی فعلی دنباله‌روی احساسی باشند که درونشان شکل گرفته‌است. کلوئه بعد از رفتن آدرین با پدرشوهرش درد و دل می‌کند و از او کمک می‌خواهد. پی یر هم مثل پسرش بعد از ازدواج درگیر عشقی بوده‌است اما برخلاف پسرش بخاطر خانواده از او دست کشیده‌است.

قسمتی از رمان دوستش داشتم


می‌دانی چه ایرادی به من می‌گرفت؟ می‌گفت خیلی پرحرفم. فکرش را بکن! من… پرحرف! باورت می‌شود؟ اما راست می‌گفت… سرم را می‌گذاشتم روی شکمش و ساعتها حرف می‌زدم. احساس می‌کردم صدایم زیر پوستش نفوذ می‌کند و این را دوست داشتم…
advertising