رمان عاشقانه دختری که رهایش کردی از جوجو مویز

خواندنیکتاب و رمان

- 97/10/19
رمان عاشقانه دختری که رهایش کردی از جوجو مویز

نویسنده رمان دختری که رهایش کردی


کتاب دختری که رهایش کردی، رمانی عاشقانه نوشته ی جوجو مویز است که نخستین بار در سال 2012 به چاپ رسید و توانست نامزد بهترین رمان سال شود.

انتشارات و مترجم رمان دختری که رهایش کردی


مترجم این کتاب کتایون اسماعیلی می باشد و انتشارات میلکان آن را به چاپ رسانیده است

درباره رمان دختری که رهایش کردی


کتاب دختری که رهایش کردی به گونه‌ ای زیبا و نوآورانه داستان خود را که به صورت موازی در دو زمان متفاوت با بازه زمانی 100 ساله روایت می‌کند. جوجو مویز، موضوع اصلی داستان خود را اشغال‌ فرانسه توسط نازی‌ ها و غارت اشیاء هنری فرانسه توسط آنها قرار داده است. داستان این کتاب درباره دو زن با برخی ویژگی‌ های مشابه است که یکی از آنها به نام سوفی در زمان اشغال فرانسه مجبور است تا از خانواده‌ اش در نبود شوهر در مقابل نازی‌ها محافظت نماید. زن دیگر لیو نام دارد که در لندن زندگی می‌کند. شوهر لیو قبل از فوت به وی یک تابلو نقاشی هدیه می‌دهد که نمایی از یک زن است و مربوط به یک قرن قبل می‌ باشد و در جریان جنگ از فرانسه به انگلستان منتقل شده است و…


خلاصه رمان دختری که رهایش کردی


هنرمندی به نام ادوارد در سال 1916 و در کشور فرانسه، همسر خود، سوفی را ترک می کند و به جبهه های جنگ می رود. شهر کوچک آن ها در اواسط جنگ جهانی اول به دست آلمان ها می افتد و تصویر چهره ی سوفی که ادوارد آن را کشیده، توجه یکی از فرماندهان آلمانی را به خود جلب می کند. سوفی که خود را در مخمصه ای بزرگ می بیند، حاضر است همه چیز خود،خانواده، آبرو و حتی زندگی اش را به خطر بیاندازد تا دوباره همسرش را ملاقات کند. حدود صد سال بعد، مردی اندکی قبل از مرگ ناگهانی اش، تصویر چهره ی سوفی را به همسر خود، لیو هالستون می دهد. به شکلی اتفاقی، ارزش حقیقی این نقاشی مشخص می شود و منازعه ای بر سر این که چه کسی صاحب برحق این نقاشی است، شکل می گیرد. در جریان این منازعه، تمامی عقاید و باورهای لیو به چالش کشیده می شوند.
advertising