صحبت های مهناز افشار در مورد داروی ضد مخدر نالوکسان تایید شد

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/20
صحبت های مهناز افشار در مورد داروی ضد مخدر نالوکسان تایید شدمدتی است که بازیگر جنجالی سینمای ایران مهناز افشار دچار حاشیه های زیادی شده است. او چندی پیش در صفحه شخصی خود به پیشنهاد یک خواننده لس آنجلسی درباره یک آمپول ضد مخدر به نام نالوکسان صحبت هایی کرد و تبلیغاتی انجام داد. اما این موضوع برای او گران تمام شد و با انتقادات زیادی مواجه شده است و حتی گفته شده که به خاطر مداخله در پزشکی به دادسرا احضار شده است. بسیاری از پزشکان و رسانه ها گفته های او را به تمسخر گرفتند. وزارت بهداشت نیز صحبت های او را نادرست و غیرکارشناسی دانسته و از او خواست در امور درمان دخالت نکند.
اما در این آشفته بازار حاشیه ها خبرهای جدیدی به گوش رسید. اساتید برجسته و شناخته شده حوزه اعتیاد، حرف های مهنار افشار را تایید می کنند و می گویند آنچه او گفته درست است.
آذرخش مکری، که از درمانگران اعتیاد و استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است با تایید صحبت های مهناز افشار عنوان کرد: با احترام باید عرض کنم اظهارات مهنار افشار چندان اشتباه نیست. او توضیح می دهد که بر اساس یک سری گایدلاین های سازمان جهانی بهداشت ، نالوکسان باید در اختیار معتادان و خانواده ها باشد و در صورت مشاهده مصرف کننده ای که در اغما رفته است به وی تزریق کنند تا از مرگ قریب الوقوع جلوگیری شود. این شیوه در حال مطرح شدن به صورت رویه ای جهانی است.
مکری می گوید: ما در سال های 80 این تز را در ایران مطرح کردیم ولی متاسفانه از حمایت های لازم برخوردار نشدیم ولی حال توسط نهادهای معتبر جهانی مطرح شده است.
به گفته مکری، نکته جالبی که در این حوزه وجود دارد این است که کپسول نالترکسون به وفور در اختیار مردم و معتادان است و قدرت تخریب و زیان آن چندبرابر آمپول نالوکسان است.
یکی دیگر از کارشناسان حوزه اعتیاد به نام دکتر عمران محمد رزاقی نیز در این باره می گوید : نه تنها در اظهارات خانم افشار هیچ اشتباهی نبود بلکه گفته های او کاملا هم صحیح بود.
مهناز افشار بازیگر معروف سینما متولد سال 1356 در تهران است . او همسر یاسین رامین بوده و یک فرزند دختر دارد .
advertising