ماجرای تبلیغ داروی نالوکسان توسط مهناز افشار و واکنش وزارت بهداشت

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/14
ماجرای تبلیغ داروی نالوکسان توسط مهناز افشار و واکنش وزارت بهداشتچند روز پیش مهناز افشار با انتشار ویدئویی در مورد یک دارو به نام نالوکسان صحبت می کند و درباره این دارو تبیلغ می کند. وی در این پیام ویدئویی با استناد به آماری که منبع آن مشخص نیست مردم را به تزریق آمپولی به نام نالوکسان برای جلوگیری از آثار سوء مصرف مواد مخدر و نجات جان معتادان تشویق می‌کند؛ در واقع تزریق این دارو را راهکاری می‌داند که می‌تواند معتادانی که دچار اوردوز شده‌اند را از مرگ حتمی نجات دهد.
این ویدئوی جنجالی موجب واکنش برخی از کاربران شد این موضوع آنقدر گسترده شد تا جایی که وزارت بهداشت در این باره بیانیه ای اعلام نمود. سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره توضیح داد که هرچند آمپول نالوکسان برای اوردوز مواد مخدر کاربرد دارد، اما استفاده آن عموما بیمارستانی و به تجویز پزشک است، چرا که ممکن است موقع تزریق عوارض خطرناک و حتی مرگ آوری برای بیمار در پی داشته باشد چنانکه بسیاری از داروها برای مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد اما خود درمانی و خود تجویزی آنها ممکن است فاجعه آفرین باشد.
او در ادامه با انتقاد از مهناز افشار گفت:تبلیغ و فروش این دارو در فضای مجازی تخلف است، بهتر است این سلبریتی محترم دارو و درمان را به اهلش بسپارد، این دارو به هیچ عنوان بدون نسخه قابل عرضه نیست.

اما در این میان مهناز افشار بیکار ننشست و با انتشار یک ویدئوی جدید این گونه از خود دفاع کرد و گفت: من بابت دغدغه ای که داشتم پیشنهاد بنیادی را که سال ها در زمینه اعتیاد فعالیت می کند را پذیرفت من دارویی را تبلیغ کردم که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است. من نه مصرف کننده و نه وراد کننده و نه فروشنده هستم. البته این موضوع که وزارت بهداشت حرف های سازمان جهانی بهداشت را قبول ندارد موضوعی است که من نمی توانم به آن ورود پیدا کنم. من که کباب شدم اما چه خوب می شد که دلسوزان و کسانی که دغدغه دارند به داد این خانواده ها برسند.
advertising