بیوگرافی و عکس های نورگل یشیلچای بازیگر سریال گوزل

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/17
بیوگرافی و عکس های نورگل یشیلچای بازیگر سریال گوزلنورگل یشیلچای بازیگر سینما و تلویزون ترکیه متولد 26 مارس 1976 در شهر افیون قره حصار ترکیه است. او دارای مدرک لیسانس کنسرواسیون دولتی از دانشگاه آنادولو در رشته تئاتر است.
نورگل بزرگ شده شهر ازمیر است. این بازیگر ترک در ایران با مجموعه های تلویزیونی عشق و جزا و گوزل و از هم پاشیده شناخته شده است.
نورگل یشیلچای در یک فیلم ایرانی به نام جن زیبا نیز بازی کرده است. او به خاطر بازی در این سریال یک سفر به ایران داشت.
نورگل دارای 160 سانتی متر قد و 60 کیلوگرم وزن است و با چشمان سبزش از بازیگران زیبای ترک محسوب می شود.
نورگل تجربه تئاتر خیابانی را نیز دارد.
بیوگرافی و عکس های نورگل یشیلچای بازیگر سریال گوزل

شروع فعالیت حرفه ای نورگل یشیلچای بازیگر ترکیه ای


او در سال 2001 با بازی در نمایشنامه هملت و اتوبوسی به نام هوس فعالیت هنرپیشگی خود را آغاز کرد. اما اولین تجربه هنریش در سینما فیلم Herşey Çok Güzel Olacak در نقش یک پرستار بود .
او توانست با بازی در سریال های عشق و جزا وسلطان و گوزل شهرت و محبوبیت زیادی را به دست آورد. او به تازگی در سریالی به نام ماه پیکر نیز نقش آفرینی کرده است.
نورگل یشیلچای به واسطه فیلم هایی که بازی کرده جوایزی را نیز برنده شده است. وی در سال 2008 بهترین بازیگر زن ترکیه برای بازی در فیلم Vicdan انتخاب شد.

ازدواج و همسر نورگل یشیلچای بازیگر سریال گوزل


نورگل یشیلچای در سال 2004 با جم اوزر که او هم از بازیگر سرشناس ترکیه ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک پسر به نام عثمان است که متولد اما این زندگی شش سال بیشتر دوام نیاورد و در نهایت در سال 2010 از یکدیگر طلاق گرفتند.
میلادی است. این زوج هنرپیشه پس از سال زندگی مشترک به دلیل اختلافات از هم جدا شدند و حضانت فرزندشان بر عهده نورگل یشیلچای قرار گرفت.

فیلم شناسی نورگل یشیلچای


از جمله سریال های نورگل یشیلچای گل پری – ماه پیکی – گوزل – عشق و جزا است. وی هم چنین در فیلم های سینمایی عشق قرمز است – لبه بهشت بازی کرده است.


نورگل یشیلچای در فیلم سینمایی ایرانی جن زیبا


این بازیگر ترک در یک فیلم ایرانی به نام جن زیبا نیز به ایفای نقش پرداخته است. او نقش اصلی در مقابل فرهاد اصلانی را بازی می کند. فیلم سینمایی جن زیبا محصول مشترک ایران و ترکیه است که قرار است در آذر 98 به طور همزمان در ایران و ترکیه اکران شود.
advertising