دلخوری و گلایه فاطمه معتمدآریا در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر

مجلهسلبریتی ها

- 97/11/10
دلخوری و گلایه فاطمه معتمدآریا در مراسم افتتاحیه جشنواره فجردیروز در تاریخ سه شنبه 9 بهمن ماه مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
پس از سرود ملی ایران و تلاوت قرآن، منصور ضابطیان، مجری مراسم با تلاوت دعای تحویل سال، مراسم افتاحیه فجر 97 را آغاز کرد. اما حاشیه از همان مراسم افتتاحیه برای جشنواره ایجاد شد.
در قسمتی از این مراسم مراسم بزرگداشت فاطمه معتمدآریا برگزار شد. گله مندی و دلخوری معتمدآریا و سخنان صریحش از حواشی ابتدایی جشنوار فجر 97 بود.

فاطمه معتمدآریا صحبت هایی را در بزرگداشت خود عنوان نمود و سخنرانی انتقادآمیزی داشت. اما این مراسم که به طور مستقیم از تلویزیون پخش می شد برای دقایقی قطع شد و بخش هایی از صحبت های معتمدآریا پخش نشد و سانسور شد.

وی صحبت های زیر را در مراسم بزرگداشت خود بیان کرد:
«خوشحالم که به عنوان یک زن می ‌توانم گوشه‌ ای از احساسات انسانی مادرانه و خواهرانه‌ ام را با سینما، تنها وسیله‌ای که بلدم، به همه مردم ابراز کنم. باید بگویم خیلی سخت بود که قبول کنم اینجا باشم. نمی‌خواهم بگویم از چیزی دلخورم یا ناراحتم، چون اینجا جشن است و روا نیست این جشن را خراب کنم. نمی‌ خواهم بگویم جای خیلی از کسانی را که نیستند، خالی می‌ کنم؛ مثل آقای بهرام بیضایی و دیگر کسانی که سهم زیادی در هنر این مملکت دارند. بزرگ‌ ترین خوشحالی امشب، برایم این است که خانواده عزیز سینما اینجا جمع هستند و من سهم کوچکی دارم؛ همکارانی که به دلیل دوستی‌ ها و تلاش‌ های بی دریغ آن ها به عنوان مهم‌ ترین هنر مردمی این دوران به آن چنگ زده‌ ایم.

همه انتقادها از همه سو به سینما است، چون سینما گوهر دست نیافتنی است و همه آن را می‌خواهند. هر کسی از هر نقطه‌ ای که بتواند، پیکان تیز انتقاداتش را به طرف ما می‌ آورد ولی ما یک خانواده دوست داشتنی محترم و معتقد به همه ارزش‌ها هستیم. صنعت و هنر سینمای ما تنها چیزی است که بزرگ‌ترین سفیر فرهنگ سرزمین‌مان در همه جای جهان است؛ این است دلیل حملات گسترده به سینمای ایران.

من دلخور نیستم که هرجا که رفتم، در تمام 40 سال فعالیتم ، توقف برایم ایجاد کردند، البته باید بگویم این توقف باعث شده است جهش بزرگ‌ تری داشته باشم، برای این‌که بگویم زن ارزش والاتری دارد، برای این‌ که بتوانیم متوقفش کنیم. در این مدت، از طرف همه اهالی سینما حمایت شدم، نه کسانی که بر مسندی بودند و سمتی داشتند. از همکارانم در خانه سینما که همه حقوق صنفی سینماگران را نگه می‌ دارند، تشکر می‌کنم.»

در مراسم بزرگداشت خانم فاطمه معتمدآریا همایون اسعدیان، علیرضا رئیسیان و رضا کیانیان به سخنرانی کوتاهی پرداختند و همایون اسعدیان طی سخنرانی کوتاهی از معتمدآریا تشکر کرد و عنوان نمود : خیلی از دوستان ما تمام سعی خود را کردند تا شأن و منزلت واقعی حرفه بازیگری و سینما به آن بازگردد و مردم بدانند می‌توانند به محیط سینما اعتماد کنند. این را مدیون بازیگرانی مانند فاطمه معتمدآریا هستیم و در واقع همه ما به خصوص من مدیون او هستیم. آینده سینمای ایران به افرادی همچون فاطمه معتمدآریا افتخار خواهد کرد.
advertising