معرفی گل لوکس آشیانتوس

سبک زندگیباغچه

- 97/08/30
معرفی گل لوکس آشیانتوسگل آشیانتوس بومی اندونزی است که به تازگی وارد ایران شده است، و به نوعی یه گل لوکس به شمار میرود چون با قیمت بالایی به فروش میرسد. گیاهی آویز با شاخه های ان رونده و قابل استفاده به عنوان سبد اویزان،برگ های براق و نوک تیز و چرمی و اویزان ان جذابیت به گیاه میبخشد،گلها لوله ای شکل و با چهار پرچم به رنگها ی قرمز و لاکی و شرابی و گل اناری،در اواخر بهار به طور دسته جمعی در انتهای شاخه ظاهر میگردند.گیاه در زمستان به استراحت میرود و به ابیاری کمتری نیاز دارد،در صورتی که نیاز سرمایی گیاه در دوران استراحت براورده شود در کیفیت گلها در سال اینده تاثیر دارد،چنانچه رنگ و زیبایی برگها براق ان بر مشاهده گلها ارجحیت داده میشود میتوان گلها را حذف نمود تا رشد علفی برگها افزایش یابد.

آشنایی با روش نگهداری گل زیبای آشیانتوس



نور مناسب گل لوکس آشیانتوس


نور غیر مستقیم افتاب بهترین نور برای گیاه آشیانتوس است،بعد از بالغ شدن گیاه احتیاجات نوری بیشتر میشود،ولی افتاب وسط روز به برگها صدمه وارد میکند،گیاه بعد از سه سال بالغ می گردد.

دمای مناسب گل لوکس آشیانتوس


کمترین درجه ای که در زمستان گیاه آشیانتوس میتواند تحمل کند 17 و بیشترین دما در تابستان 26 درجه میباشد.

آبیاری مناسب گل لوکس آشیانتوس


گیاه آشیانتوس در شش ماه اول سال به هر دو روز یکبار نیاز به ابیاری دارد اگر درجه حرارت بشتر از 25 درجه باشد به یاد داشته باشید اصلا سطح خاک نباید خشک شود این گیاه باید همیشه مرطوب باشد.

رطوبت مناسب گل لوکس آشیانتوس


گیاه آشیانتوس در شش ماه اول سال اسپری کردن روزانه لازم میباشد و در زمستان هفته ای یکبار چون نیاز رطوبت این گل زیاد است.

خاک مناسب گل لوکس آشیانتوس


گیاه آشیانتوس به خاک غنی و سبک نیازمند است،مخلوطی است از خاک لوم و کمپوست و شن درشت بهترین محیط رشد ریشه این گیاه را فراهم میکند.

کوددهی مناسب گل لوکس آشیانتوس


به هنگام باز شدن گل گیاه آشیانتوس در بهار و تابستان هر 3 هفته یکبار با مواد غذایی مصنوعی طبق دستور تغذیه شود.

تکثیر مناسب گل لوکس آشیانتوس


روش تکثیر گیاه آشیانتوس به صورت ریشه دار نمودن قلمه ها در بهار در مخلوطی از خاک و برگ و شن است.

تعویض گلدان گل لوکس آشیانتوس


گیاه آشیانتوس هر ساله در بهار تعویض گلدان لازم است.

تمیز کردن برگهای مناسب گل لوکس آشیانتوس


غبار پاشی و اسپری کردن برگهای گیاه آشیانتوس کافی میباشد و از مواد براق کننده به هیچ عنوان استفاده نکنید.

آفت و درمان مناسب گل لوکس آشیانتوس


اگر نقاط سیاه رنگ روی برگها مشاهده میشود(بخصوص در زمستان) : عامل ان قارچ بوتری تیس که خود ناشی از هوای سرد و مرطوب است،گیاه را به محل گرمتر و خشکتری منتقل نموده و با سم قارچ کشی طبق دستور سمپاشی کنید،غبارپاشی را متوقف و یا کاهش دهید،ابیاری را کمتر کنید.

اگر در سال دوم گلها ظاهر نمیشوند و برگها خیلی ریز هستند : گلدانها ی انتخاب شده خیلی بزرگ است،و نیاز به تغذیه مصنوعی دارد،در هر صورت گلدانها را دوباره عوض نکنید ولی تغذیه مصنوعی طبق دستور انجام دهید.

اگر ساقه های گیاه دراز و منحرف هستند : هوا خیلی تاریک است،گیاه را به محل پرنورتری منتقل کنید(در صورت نیاز افتاب مستقیم)

اگر برگها خشک میشود(به خصوص در تابستان) : هوا خیلی خشک است،در بهار و تابستان غبارپاشی روزانه را با اب سبک و ولرم فراموش نکنید،با ریختن اب در زیرگلدانی سنگریزه دار رطوبت دائمی و پایدار ایجاد کنید.

اگر برگها زرد رنگ و سطح زیرین انها دارای تار عنکبوت است : کنه ریز قرمز عامل ان است،با پارچه و یا اسفنج سطح زیرین برگها را تمیز کنید و با سم کنه کش هر دو هفته یکبار طبق دستور گیاه را سمپاشی کنید تا علائم برطرف گردد،تامین رطوبت و غبارپاشی در کاهش افت موثر است.

اگر گلها در فصل تابستان سیاه شده و میریزند : هوا خیلی خشک است،غبارپاشی روزانه با اب سبک و ولرم توصیه می گردد،به زیرگلدانی سنگریزه دار اب اضافه کنید ولی مواظب باشید ته گلدان ها با اب در تماس نباشد.

اگر برگها در زمستان سقوط میکنند : هوا خیلی سرد است،گلدان ها را به محل گرمتری منتقل کنید،چنانچه در تابستان برگها سقوط نموده و گلها ظاهر نمیشوند،هوا خیلی سرد و خشک است،گیاه را به محل گرمتری منتقل نموده و ابیاری را تنظیم کنید.

اگر گیاه در تابستان پژمرده شده است : هوا خیلی گرم و گیاه خیلی تشنه است،گلدان ها را به مدت 15 دقیقه به سطل یا تشت پر از اب ببرید.سپس خارج کنید،مواظب ابیاری منظم و طبق ستور باشید.
advertising