معرفی گل زیبای هوستا

سبک زندگیباغچه

- 97/11/07
معرفی گل زیبای هوستاگیاهی چند ساله خزان شونده است که بیشتر به عنوان گیاه برگساره ای اهمیت دارد.هر گیاه توده یا دسته ای از برگها با دمبرگ طویل با گسترش کند تولید میکند که همپوشان بوده و تپه ای از برگها را ایجاد میکنند.دمگل های باریک از بالای برگها(در بعضی از واریته ها درست در بالای برگها) در اواخر بهار یا تابستان ظاهر شده و حامل گل های کوچک زنگوله ای شکل به رنگ سفید یا بنفش هستند.این از ویژگی های اصلی گیاه است اما تنوع در زیبایی و شکل ظاهری این گیاه بسیار زیاد است.برگها ممکن است به تقریب گرد،قلبی شکل یا نیزه ای باشند که دارای سطح صاف یا با پوشش باشند.بعضی از گیاهان دارای برگهای براق و برخی به وسیله گردی خاکستری پوشیده شده اند.رنگ برگها از خاکستری و آبی تا سبز روشن و تیره متنوع است.ترکیبات ابلق فراوان بوده و ترکیبی از رنگهای کرمی یا زرد با دیگر رنگها در آنها دیده میشود.اندازه برگها نیز متنوع بوده و از انواع خیلی درشت Giantبا طول 22 سانتی متر یا بیشتر تا واریته های مینیاتور که عرض توده برگها کمتر از 22 سانتی متر است،در آنها دیده میشود.

آشنایی با روش نگهداری گل هوستا



نور مناسب گل هوستا


گل هوستا بهتر است در سایه کامل و یا نیمسایه قرار داشته باشد.به طور کلی تابش خورشید بر روی برگها ی این گیاه باعث رنگ پریدگی آن و در نهایت از بین رفتن آن خواهد شد. باید در جایی که آفتابی تا سایه متوسط و دارای تابستان خنک تا به نسبت گرم کشت شوند.

دمای مناسب گل هوستا


گل هوستا تحمل دما تا 15 درجه را دارد.به طور کلی هوستا در مقابل گرما، سرما، رطوبت و خشکی مقاوم میباشد.بهترین رشد را در نواحی با زمستان سرد و تابستان مرطوب(خنک یا داغ) دارد.

آبیاری مناسب گل هوستا


ابیاری گل هوستا باید به طور متوسط صورت پذیرد.تمام هوستا ها خاک خوب با رطوبت فراوان را ترجیح میدهند.

خاک مناسب گل هوستا


خاک لومی، شنی، ماسه ای سبک ، غنی، مرطوب با زهکشی خوب برای رشد گل هوستا مناسب است.خاکهای فاقد زهکشی و یا خاکهای سنگین از رشد این گیاه میکاهند.خاک باید اسیدی و یا خنثی باشد.ph خاک باید بین 6.5 تا 7.5 باشد.

کوددهی مناسب گل هوستا


سالی یکبار زمین گل هوستا را توسط کود شیمیایی قوی کنید.

تكثير مناسب گل هوستا


تكثير گل هوستا به روش تقسيم بوته انجام مى شود. اسفند ماه زمان مناسبى براى ازدياد هوستا است. براى اين كار لازم است ريشه را از خاك خارج نموده و بوته ها را با ريشه هايش از هم جدا كنيم.نحوه كاشت : براي كاشت در محلي كه قبلا زهكشي مناسبي در ان ايجاد شده اقدام به كاشت گياه ميكنيم البته يكي دو هفته قبل از كاشت كود پوسيده دامي و خاك برگ به محل كاشت اضافه نموده و سپس ريشه هاي تقسيم شده از گياه اصلي را در محل مورد نظر بكاريد .

هرس مناسب گل هوستا


باید شاخ و برگ مرده گل هوستا را در پایان فصل رشد هرس کنید.

آفت و بیماری گل هوستا


تغییر رنگ برگهای گل هوستا نشان دهنده بیمار شدن گیاه میباشند.آفت خاصی هوستا را تهدید نمیکند فقط مراقب راب و حلزون باشید.حلزون و لیسه از آفات این گیاهان می باشند که باید کنترل شوند.
advertising