معرفی گیاه زیبای آپارتمانی گل قهوه

سبک زندگیباغچه

- 97/10/07
معرفی گیاه زیبای آپارتمانی گل قهوهگل قهوه یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی می باشد که سازگار با نور کم بوده و در سه سالگی می تواند گل های سفید بسیار زیبایی تولید کند. همین گل های زیبا هستند که در نهایت قادرند دانه های قهوه را تشکیل بدهند. میوه های این گیاه در ابتدا به صورت سبز بوده، بعد قرمز شده و در نهایت سیاه می شوند. این گیاه آپارتمانی فوق العاده زیبا قادر است پس از گذر 4 سال به درختچه ای تبدیل شده و برگ های براق و زیبای آن زینت بخش منازل شما باشند.

آشنایی با روش نگهداری گل قهوه



نور مناسب گل قهوه


نور سرسرا و کنار پنجره برای ان مناسب است،تابش مستقیم افتاب به خصوص از پشت شیشه به برگها صدمه میزند.برای این گیاه نور باید بصورت غیر مستقیم باشد و اگر نور مستقیم از پشت شیشه به آن بتابد دیری نمی گذرد که بر گهای آن صدمه می بینند.

دمای مناسب گل قهوه


درجه حرارت محل زندگی مطلوب ترین درجه حرارت برای این گیاه است،دمای مورد نیاز گیاه همان دمای معمولی اتاق بوده و قادر است در زمستان در دمای 8 درجه سانتی گراد نیز مقاومت کند.

آبیاری مناسب گل قهوه


بین دو آبیاری خاک باید خشک شود در موقع گلدهی ابیاری باید کمتر شود.آبیاری گیاه در زمستان باید هفته ای یکبار صورت بگیرد و در تابستان ها هفته ای سه بار و مهم ست که آبیاری زمانی انجام شود که خاک گلدان هنوز خشک نشده است.

رطوبت مناسب گل قهوه


ساخت یک جزیره در زیر گلدان برای آن کافیست.برای حفظ رطوبت گیاه لازم است غبارپاشی دو تا سه بار در هفته با آب ولرم انجام بگیرد.

خاک مناسب گل قهوه


بهترین خاک کمپوست مخلوط با خاک باغچه است.

کوددهی مناسب گل قهوه


هر دو هفته یکبار در اوایل فصل رشد طبق دستور با کودهای محلول در اب مخصوص گلهای زینتی تغذیه مصنوعی کنید.

تکثیر مناسب گل قهوه


کاشت قلمه در ماسه در تابستان،کاشت دانه های رسیده در بهار. این گیاه زیبا توسط کاشت قلمه در تابستان و یا کاشت دانه های رسیده در بهار قابل تکثیر می باشد.

تعویض گلدان گل قهوه


در فصل بهار با بازدید ریشه ها و در صورت متراکم بودن انها گلدان را با یک اندازه بزرگتر تعویض کنید.

تمیز نمودن مناسب برگهای گل قهوه


غبارپاشی جهت تمیز نمودن برگها کافی است،استفاده از مواد براق کننده بیش از یک بار در ماه جایز نیست.

آفت و بیماری گل قهوه


اگر لکه های سفید خاکستری روی برگها مشاهده میشود:قارچ بیماری زا عامل ان است که خود ناشی از ابیاری زیاد از اندازه و هوای سرد مرطوب است،ابیاری را کمتر کنید و محل گلدان را تغییر دهید.

اگر لکه های قهوه ای چسبنده در زیر برگها به چشم میخورد:با پنبه اغشته به محلول سم حشره کش طبق دستور لکه ها را اغشته به سم کنید.

اگر حاشیه برگها حالت سوخته به خود میگیرد:گلدان را بچرخانید،علت نور شدید افتاب است که به یک طرف بوته صدمه وارد نموده است.

اگر زخم های پنبه ای شکل سفید رنگ روی برگها و قاعده انها تشکیل شده است:حشره افت عامل این عارضه است،با سم نفوذی طبق دستور هر 14 روز یکبار سمپاشی کنید.

اگر برگها سبز هستند ولی میریزند:نور کافی نیست،به محل روشن تر منتقل کنید،مواظب اشعه مستقیم افتاب باشید.

اگر برگها شادابی و براق بودن خود را از دست داده اند:نور زیاد است،به محل تاریکتر منتقل کنید

اگر برگها پژمرده شده و سقوط میکنند:کم ابی علت ان است،اجازه ندهید سطح گلدان خشک شود.

اگر برگها قهوه ای شده و سقوط میکنند:هوا خیلی گرم است،گیاه را به محل خنک تری منتقل کنید و غبارپاشی کنید.

اگر حذف برگهای خشک: برگها در قهوه عربی متقابل هستند،در صورتی که مجبور به قطع یک برگ خشک هستید برگ روبرو هم به منظور حفظ تعادل حذف کنید.

اگر لکه های سوخته روی برگ ها ظاهر شده اند:علت ان غبارپاشی در افتاب است،در هنگام عصر غبارپاشی کنید.
advertising