معرفی و روش نگهداری گل گندمی گیاه همیشه سبز

سبک زندگیباغچه

- 97/08/04
معرفی و روش نگهداری گل گندمی گیاه همیشه سبزگیاه گل گندمی از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز است که نگهداری ساده ای دارد و برای افراد مبتدی گزینه مناسبی به شمار می رود. برگ ها به رنگ سبز روشن با نوارهای سفید موازی هستند.برگهای کشیده، بلند، باریک و تیز این گیاه حالت آویزان دارد و منظره زیبایی به وجود می آورد.. ارتفاع این گیاه حدود ۳۰ سانتیمتر است. این گیاه رشد زیادی دارد و ارزان قیمت است. گیاهان نیز مانند هر موجود زنده دیگری برای زنده ماند به شرایط محیطی و مواد غذایی نیاز دارند که بتوانند عمر طولانی و زندگش سالمی داشته باشند. در بین گیاهان آپارتمانی مقاوم، می توان به گیاه گندمی اشاره کرد.

نور و دمای مناسب برای گیاه مقاوم گل گندمی


این گیاه به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز دارد و بهتر است گیاه گل گندمی را نزدیک پنجره ولی به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. گیاه گل گندمی نسبت به دمای پایین تا حدود صفر درجه مقاوم است. اگر برگها لاغر، ضعیف و کمرنگ شده اند باید درجه حرارت را پایین بیاورید.اگر برگها نرم و شفاف شده اند باید گیاه را به مکان گرمتر ببرید. اگر رگه های روشن روی برگ در حال محو شدن هستند باید گلدان را به مکان پر نورتر منتقل کنید. اگر برگ در قسمت نوک قهوه ای می شود باید از اشعه مستقیم آفتاب دور کنید.

آبیاری مورد نیاز برای گیاه مقاوم گل گندمی


آنچه در مورد آبیاری گیاه گل گندمی باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در فاصله بین دو آبیاری خاک باید خشک شود. در دمای بالاتر از ۱۵ درجه اسپری برگی را سه بار در هفته انجام دهید. در فصل تابستان می توان تعداد دفعات آبیاری را بیشتر کرد. اگر گیاه از وسط و قسمت طوقه گیاه دچار پوسیدگی شده است باید آبیاری را کم کنید. اگر برگ در قسمت نوک قهوه ای می شود باید آبیاری را بیشتر کنید.

خاک مناسب گیاه همیشه سبز گل گندمی


مخلوط خاک باغچه، ماسه و کمپوست برای گیاه گل گندمی مناسب است.
تغذیه و کود دهی مناسب گیاه گل گندمی
کود دهی گیاه گل گندمی را باید در فصل بهار و تابستان به اندازه ۲ گرم در لیتر و هر هفته یکبار انجام دهید. اگر گیاه ضعیف و برگها پژمرده اند باید تغذیه و کوددهی مناسب انجام دهید.

روش تکثیر مناسب گیاه آپارتمانی گل گندمی


گیاه گل گندمی را می توانید از طریق تقسیم بوته و خوابانیدن گیاهچه ها تکثیر کنید. برای تقسیم بوته، زمانی که گلدان را در فصل بهار تعویض می کنید، می توانید قسمت های مختلف گیاه گل گندمی که هرکدام ریشه کامل دارند را در گلدان های مجزا بکارید. گیاهچه ها بر روی ساقه های بلند گل دهنده که سن بیشتری دارند به وجود می آیند. این گیاهچه ها را با روش خوابانیدن بر روی سطح خاک در گلدان ریشه دار کنید. تا زمانی که گیاهچه ها ریشه دار نشده اند، آنها را از گیاه مادری جدا نکنید. برای این روش از تکثیر زمان مناسب فصل بهار و تابستان است.
معرفی و روش نگهداری گل گندمی گیاه همیشه سبز

نکاتی برای نگهداری از گیاه گل گندمی


گیاه گل گندمی رشد زیادی دارد و باید گلدان آن را حداقل سالی یکبار تعویض کنید.
برای تمیز کردن برگهای گیاه گل گندمی فقط از غبارپاشی آب استفاده کنید.
از مواد براق کننده شیمیایی به هیچ وجه استفاده نکنید.
گیاهی خریداری کنید که نوک برگهایش سالم باشد.
هنگامیکه لکه قهوه ای روی برگ گیاه گل گندمی دیده می شود باید از مواد شیمیایی برای تمیز کردن برگها استفاده نکنید.
اگر لبه های برگ گیاه گل گندمی ناشی از خوردن برگ توسط حشرات از بین رفتن باید از حشره کش تماسی استفاده کنید.
زمانیکه زیر برگها تار عنکبوت گرفته است و برگها طوسی رنگ شده اند باید کنه قرمز ریز را با سم مخصوص نابود کنید.
advertising