روش آماده کردن دمنوش گیاهی رازیانه

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 97/08/03
روش آماده کردن دمنوش گیاهی رازیانهرازیانه یا بادیان گیاهی است با طبیعتی گرم و خشک که سرشار از ترکیبات مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژن‌ها) می‌باشد. گیاه رازیانه، بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا به ویژه بخش مدیترانه‌ است. طبع گرم این گیاه، تاثیر بسزایی بر شادابی و شفافیت و ازبین‌بردن لکه‌های پوستی دارد.

به علاوه، گیاه رازیانه در رفع چین و چروک‌های پوست بانوان مؤثر بوده و باعث تداوم جوانی چهره خانم‌ها می‌شود. گیاه رازیانه به علت خاصیت ضد بلغمی که دارد، موجب ازبین‌رفتن کیسه‌های زیر چشم نیز می‌شود.
رازیانه یک گیاه دارویی پرخاصیت است و تمام بخش‌های آن از دانه و برگ گرفته تا ریشه همه خوراکی بوده و هر یک به نوعی برای بدن مفید هستند. دانستن این نکته ضروری است که روغن دانه رازیانه بسیار سمی بوده و حتی مصرف مقدار بسیار کمی از آن، منجر به ایجاد دانه‌های پوستی، مشکلات تنفسی، حالت تهوع و ... می‌شود.
طعم رازیانه تلخ، شیرین و تند و تا حدی شبیه به نعناع است. برخی افراد، از رازیانه در پخت کیک و نان استفاده می‌کنند، برخی دیگر نیز رازیانه را در سالاد می‌ریزند و یا پس از غذا جویده آن را می‌جوند. برخی نیز آن را به صورت چای دم کرده و از خواص دمنوش رازیانه بهره‌مند می‌شوند.

مواد لازم دمنوش رازیانه


رازیانه یک قاشق چای خوری
قوری
یک لیوان آب

طرز تهیه دمنوش گیاهی رازیانه


1.برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید.
2. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.
3. در صورت تمایل به شیرین‌کردن دمنوش گیاهی رازیانه، می‌توانید از عسل استفاده کنید.
advertising