نحوه درست کردن شیر چایی یا شیر چای گرم

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 99/04/20
نحوه درست کردن شیر چایی یا شیر چای گرمشیر چای طعم صاف و نیمه تلخ چای قوی را با غنای خامه ای شیر ترکیب می کند. شما می توانید هر دو نسخه داغ و سرد شیر چای را آماده کنید، و چندین راه دیگر وجود دارد که می توانید چای را آماده کنید تا طعم و ابعاد بیشتری پیدا کند. در این مطلب روش تهیه شیر چای گرم برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم برای یک وعده شیر چایی گرم


1. آب: 4 تا 6 اونس (125 تا 185 میلی لیتر)
2. چای: 2 تا 3 قاشق چایخوری (10 تا 15 میلی لیتر) چای به شکل برگهای چای خشک یا 2 تا کیسه چای
3. شیر کامل: 4 اونس (125 میلی لیتر) شیر کامل فقط در حدود 3.5 درصد چربی است یا شیر 2٪
4. شکر یا عسل: 1 تا 2 قاشق غذاخوری (5 تا 10 میلی لیتر)

طرز تهیه شیر چای یا شیر چای گرم



1. آب را بجوشانید
آب را به یک کتری چای اضافه کنید و آن را روی اجاق گاز بیش از حرارت متوسط ​​تا بالا ​​گرم کنید تا به جوش برسد.
- بسیاری از کتری های چای هنگام پایان کار سوت می زنند، اما بعضی ها این کار را نمی کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد هوشیار باشید.
- شما همچنین می توانید از یک قابلمه کوچک یا کتری برقی برای جوشاندن آب استفاده کنید.
- توجه داشته باشید که می توانید آب را در مایکروویو بجوشانید، اما برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن، باید آب را در فاصله های 1 تا 2 دقیقه کوتاه جوش دهید.
- همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در هنگام گرم کردن آن، یک چوب چوبی یا سایر مواد ایمنی از مایکروویو در آب قرار داده شده باشد.

2. برگ های چای (یا کیسه های چای) و آب را درون یک قوری قرار دهید
چای خود را درون یک قوری ریخته و آب جوش را روی آن بریزید. برای این نوع چای، چای اولانگ ( چای سنتی نیمه اکسیده چینی است که از طریق فرآیندی از جمله مرطوب کردن گیاه در زیر آفتاب شدید و اکسیداسیون قبل از پیچش و پیچ خوردگی تولید می شود) به عنوان نوعی طرفدار محسوب می شود.
- همچنین می توانید از چای سبز یا چای سیاه استفاده کنید، اما چای سفید بسیار باریک است.
- برای طعم غیر سنتی و در عین حال جذاب، همچنین می توانید ترکیب چای گیاهی را امتحان کنید. چای های گل مانند چای گل رز، به خصوص مناسب هستند. برای یک چای گیاهی، باید حدود 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) چای را اضافه کنید.
- اگر شما یک چای مزه دار تر را ترجیح می دهید، به جای اینکه چای را برای مدت طولانی تری دم کنید، برگ های بیشتری اضافه کنید.
- اگر یک قوری ندارید، می توانید برگ ها را مستقیماً در یک قابلمه آب جوش اضافه کنید. گرچه وقتی برگ های چای را به آب اضافه می کنید، گاز را خاموش کنید.

3. بگذارید دم بکشد.
در قوری را گذاشته و بگذارید 1 تا 5 دقیقه برگ چای دم بکشد.
- چای سبز را باید تقریباً 1 دقیقه دم کنید، در حالی که می توان چای سیاه را به مدت 2 تا 3 دقیقه دم کرد. دم کردن این نوع چای ها برای مدت زمان طولانی تر می تواند طعم تلخی را به همراه داشته باشد.
- چای اولانگ باید به مدت 3 دقیقه به طور ایده آل دم شود، اما این بهتر جواب می دهد که بیش از حد دم شود و همان طعم تلخی را که چای سبز یا چای سیاه ایجاد می کند، نخواهد گرفت.
- به مدت 5 تا 6 دقیقه چای گیاهی باید دم شود و اگر کمی طولانی تر بماند تلخ نمی شود.

4. به تدریج شیر را اضافه کنید


شیر را به عنوان چای اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، به آرامی هم بزنید.
- شیر را به یکباره اضافه نکنید. انجام این کار باعث آبکی شدن چای می شود.
- در صورت امکان، اجازه ندهید شیر به دمای بالاتر از 60 درجه فارنهایت (15.6 درجه سانتیگراد) برسد. هنگامی که شیر خیلی طولانی گرم می شود، دناتوراسیون پروتئین باعث ایجاد بو می شود.

5. چای را درون یک لیوان چای خوری یا لیوان صاف کنید
چای را از طریق یک صافی صاف کنید و داخل فنجان سرو خود بریزید.
- اگر صافی ندارید، یک دستگاه صاف کننده یا هر وسیله صاف کننده خوب دیگر نیز کار می کند. برای جلوگیری از ورود برگهای چای به فنجان، صاف کننده لازم است.

6. شکر یا عسل اضافه کنید و لذت ببرید
شیرین کننده مورد نظر خود را درون چای خود بریزید تا آن را به دلخواه خود شیرین کنید. از چای در حالی که هنوز گرم است لذت ببرید.
advertising