دستور تهیه سس کاری

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/09/13
دستور تهیه سس کاریسس کاری یک سس خوشمزه برای مصرف در کنار گوشت سفید مرغ یا میگو، تخم مرغ آب پز یا برنج و غذاهایی است که با پودر کاری تهیه می شوند. طرز تهیه این سس بسیار آسان است.

مواد لازم جهت تهیه سس کاری:


کره: 30 گرم
آرد: 30 گرم
پودر کاری: 2 قاشق سرخالی
شیر: 250 میلی لیتر
سوپ مرغ خنک: 250 میلی لیتر
خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری سرخالی
نمک: به مقدار کافی

روش درست کردن سس کاری:


1.اگر سوپ مرغ آماده در منزل ندارید، یک عصاره مرغ کوچک را در 250 میلی لیتر آب گرم اضافه کرده و خوب هم بزنید. اجازه دهید تا سوپ خنک شود. عصاره مرغ کمی شور است و شما در صورت استفاده از آن دیگر احتیاجی به اضافه کردن نمک برای سس کاری ندارید.
2.کره را در یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود. آرد را به کره اضافه کرده و هم بزنید. چند لحظه صبر کنید تا ترکیب کره و آرد حالت کف آلود به خود بگیرد.
3.پودر کاری را به مخلوط کره و آرد اضافه کرده و بلافاصله سوپ خنک شده مرغ و شیر خنک را به ترکیب آردی اضافه کنید. در صورت نیاز مقداری نمک به مایه سس اضافه کنید. اجازه دهید تا مایه سس روی حرارت ملایم مانده و گاهی آن را هم بزنید تا سس غلیظ شود.
4.وقتی سس غلیظ شد، خامه را به سس اضافه کرده و هم بزنید. اجازه دهید تا چند ثانیه خامه در سس بجوشد و سپس سس را از روی حرارت برداشته و در ظرف سرو کنید.
5.سس کاری را گرم مصرف کنید. چنانچه سس سرد شد، در ماکروفر به هیچ وجه آن را گرم نکنید.
6. بلکه مقدار خیلی کمی شیر به سس اضافه کرده و روی حرارت ملایم روی گاز قرار دهید و مقدار کمی هم بزنید تا سس در اثر حرارت رقیق تر شده، گرم و آماده شود. سس کاری را می توانید به همراه گوشت سفید، تخم مرغ آب پز و سفت و یا برنج صرف کنید. نوش جان
advertising