روش تهیه سس گوجه فرنگی و ریحان

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/08/22
روش تهیه سس گوجه فرنگی و ریحانسس گوجه و ریحان در واقع نوعی مایه ماکارونی بدون گوشت است. این سس گوجه بسیار ساده و خوشمزه است و در تهیه آن فقط از گوجه فرنگی، برگ ریحان، پیاز، روغن و ادویه استفاده می‌شود.در این روش ریحان تا ماه‌ها داخل روغن باقی می‌ماند و به این ترتیب عطر و طعم خوبش را حفظ می‌کند. همچنین به جای گوجه تازه می‌توانید از کنسرو گوجه هم استفاده کنید. هر چند که گوجه تازه طعم بهتری به سس شما می‌دهد.سس گوجه و ریحان را می‌توان به شکل‌های مختلفی سرو کرد. این سس همراه با پاستا و لازانیا بسیار لذیذ است. همچنین در دستورهای مختلفی که از سس گوجه یا سس مارینارا استفاده می‌شود می‌توانید به راحتی این سس را جایگزین کنید.

مواد لازم جهت تهیه سس گوجه فرنگی و ریحان:


گوجه فرنگی 3 کیلوگرم
نمک یک قاشق سوپ خوری
شکر یک و یک دوم قاشق سوپ خوری
سیر درشت (له شده) 3 حبه
ارگانوی خشک یک قاشق سوپ خوری
برگ ریحان (خشک) یک قاشق سوپ خوری
فلفل سیاه (پودر شده) یک قاشق سوپ خوری
پودر کاری به مقدار لازم
فلفل قرمز (پودر شده) یک سوم قاشق سوپ خوری
روغن زیتون 3 قاشق سوپ خوری + 2 قاشق چای خوری


طرز تهیه سس گوجه فرنگی و ریحان:


1. گوجه فرنگی ها را پوست کنده و در مخلوط کن به صورت پوره در آورید. روغن زیتون، نمک و شکر را اضافه کرده و روی حرارت متوسط حدود یک ساعت بپزید سپس در ظرف را بگذارید.
2. سپس سیر له شده، پودر آویشن، ارگانوی خشک، برگ ریحان خشک، فلفل سیاه پودر شده، فلفل قرمز پودر شده و ادویه کاری را اضافه کرده و حدود 30 دقیقه به پخت مواد ادامه دهید. روغن زیتون را اضافه کرده و گه گاه مواد را هم بزنید.
3. به پخت مواد ادامه دهید تا سس غلظت یابد. آن را از روی حرارت برداشته و در مخلوط کن به صورت صاف و یکدست در آورید. حدود 2 قاشق چای خوری روغن زیتون اضافه کرده و آن را درون شیشه های تمیز بریزید.
4. در شیشه ها را محکم بسته و حدود 15 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید. سپس آنها را در محلی خنگ نگهداری کنید.
advertising