معرفی گل زیبا و آپارتمانی روئلیا

سبک زندگیباغچه

- 97/10/15
معرفی گل زیبا و آپارتمانی روئلیاگیاهی است از خانواده آکانتاسه و زاداگه ان برزیل،ساقه ها علمی و گسترده و پراکنده و مناسب برای سبد آویزان،برگها بیضی شکل برنگ سبز زیتونی با بافت و شبره بنفش،رگبرگ ها سبز رنگ و زیبا و کاملا نمایان،گلها در واریته های مختلف متفاوت و به رنگ زرد و قرمز،سفید و ارغوانی و بنفش،گلها پر دوام و عمر انها از تابستان تا اواسط زمستان،نام انگلیسی ان بر گرفته شده از نام گیاه شناسی فرانسوی در قرن شانزدهم است.زیباترین زیبایی ها در روئلیا نمایان بودن رگبرگ های جذاب ان است،جهت زیاد نمودن طول دوران گل دهی میتوانید در زمستان که طول روز کم است به ان نور مصنوعی دهید.

آشنایی با روش نگهداری گل زیبای روئلیا



نور مناسب گل روئلیا


نور کامل ولی غیر مستقیم مورد نیاز گل روئلیا است،گیاه را در معرض اشعه مستقیم افتاب قرار ندهید،در زمستان حداقل به هشت ساعت نور نیاز دارد.

دمای مناسب گل روئلیا


گل روئلیا حداقل دما در زمستانن 13 و در تابستان 18 درجه است(درجه حرارت 21 را نیز برای مدت کمی تحمل میکند)،در درجات بالا رطوبت را زیادتر کنید.

آبیاری مناسب گل روئلیا


گل روئلیا نیاز به ابیاری درهمه فصول بین دو آبیاری خاک خشک شود.

رطوبت مناسب گل روئلیا


در صورتی که درجه حرارت بالاتر از 18 درجه است،هر هفته دو بار با اب سبک بدون املاح غبارپاشی کنید،در صورت بالا بودن درجه حرارت به غبارپاشی روزانه نیاز دارد،جهت تامین رطوبت دائمی و پایدار به زیر گلدانی جاوی سنگریزه اب اضافه کنید و دقت نمایید که ته گلدان با اب در ارتباط نباشد،در فصل زمستان غبارپاشی را متوقف کنید،مواظب باشید گلها خیس نشوند.تامین رطوبت جهت شادابی گیاه زمانی اهمیت خاص خود را نشان میدهد که در تابستان درجه حرارت افزایش یابد،غبارپاشی روزانه در تابستان های گرم از نیازهای حیاتی این گیاه است.

خاک مناسب گل روئلیا


بهترین خاک گل روئلیا، کمپوست یا خاک گلفروشی می باشد.

کوددهی مناسب گل روئلیا


به جز هنگام استراحت گل روئلیا هر دو هفته یکبار با مواد غذایی مصنوعی طبق دستور سازنده یا فروشنده گیاه را تغذیه کنید.

تعویض گلدان گل روئلیا


تعویض گلدان در اوایل پایز صورت میگیرد،در تابستان از گیاه دو ساله قلمه تهیه کنید.

تمیز کردن برگ های مناسب گل روئلیا


غبارپاشی برگها را تمیز میکند،از مواد براق کننده شیمیایی استفاده نکنید.

تکثیر مناسب گل روئلیا


گرفتن قلمه ساقه گل روئلیا در بهار یا تابستان،کاشت بذر در اواخر زمستان برای تکثیر استفاده می شود.

آفت و بیماری مناسب گل روئلیا


اگر در اطراف گلدان ها حشرات ریزی در پروازند: گیاه را با سم حشره کش طبق دستور هفته ای یکبار سمپاشی کنید تا از بین بروند.

اگر سفیدکهایی ارد آلود روی برگها و ساقه ها مشاهده میشوند:عامل ان قارچ بوتری تیس است که خود ناشی از محیط سرد و مرطوب است،گیاه را با سم قارچ کش طبق دستور سمپاشی کنید و به محل گرم و خشکتری منتقل نمایید،غبارپاشی را متوقف کنید و یا کاهش دهید،اجازه دهید سطح خاک در فاصله بین دو ابیاری خشک شود،سپس ابیاری کنید.

اگر حشراتی روی جوانه های انتهای مشاهده میشود: گیاه را با سم حشره کش نفوذی هفته ای یکبار سمپاشی کنید تا از بین بروند.

اگر برگها رنگ پریده و سطح زیرین انها مملو از تار عنکبوت است: کنه ریز قرمز عامل ان است،با پنبه و یا اسفنج اغشته به سم کنه کش سطح زیرین برگها را تمیز کنید و یا هر دو هفته یکبار با این سم طبق دستور سمپاشی کنید تا علائم بر طرف شوند،تامین رطوبت دائمی و پایدار در کاهش افت موثر است.

اگر درجه حرارت محیط مناسب است ولی گیاه خود را انداخته است: خاک گلدان ها باتلاقی شده است،زهکش را بازدید کنید و اب اضافی درون گلدان ها و زیر گلدانی را خارج کنید،در فاصله بین دو ابیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود،سپس ابیاری کنید.

اگر درجه حرارت و رطوبت مناسب است ولی گلها در پوسیدن هستند: علت ان غبارپاشی روی گل است،در هنگام غبارپاشی گلها را محفوظ نگهدارید.

اگر گیاه چروکیده و منقبض است: هوا خیلی گرم است و احتیاج به ابیاری دارد،شرایط را بازدید کنید و در صورت لزوم گیاه را ابیاری و یا به محل سردتر منتقل کنید.

اگر ساقه ها دراز و فاصله بین دو برگ زیاد و گلها ظاهر نمیشوند: نور کافی نیست،گیاه را به محل پرنورتری منتقل کنید.

اگر نقاط سوخته روی برگها و گلها مشاهده میشود: عامل ان غبارپاشی در اشعه مستقیم افتاب است،بهترین موقع غبارپاشی صبح و عصر در سایه است.

اگر برگها سیاه میشوند: هوا سرد و یا از مواد براق کننده شیمیایی استفاده کرده اید.گلدان ها را به محل گرم تری منتقل نموده و برای تمیز کردن برگها به غبارپاشی اکتفا کنید.

اگر ساقه ها دراز و انتهای انها فاقد برگ است:ساقه ها پیر شده اند.
advertising