ویژگی های یک کارمند خوب برای استخدام

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/24
ویژگی های یک کارمند خوب برای استخدام

کارفرمایان به دنبال چه ویژگی هایی در کارمندان هستند



یک کارمند خوب باید دارای هوش و ذکاوت باشد


تقریباً تمام تحقیقات نشان داده‌اند که 76 درصد کارایی و ارزش آفرینی کارمند به هوش و ذکاوت او بستگی دارد. منظور ما از هوش توانایی برنامه‌ریزی، سازماندهی، تعیین اولویت‌ها، حل مشکلات و به پایان رساندن کارها است. هوش به حس تشخیص کار درست و توانایی عملی شما در حل مشکلات روزانه محل کار بستگی دارد. هوش تنها عامل نیست، ولی اساس قدرتمندی برای رسیدن به موفقیت است. با وجود این‌که متغیرهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در زمان استخدام نیرو نسبت آن‌ها انعطاف به‌خرج دهید، ولی باهوش بودن یک “باید” است درغیراین‌صورت مجبور خواهید بود برای تصحیح خطایی که کرده‌اید زمان زیادی صرف کنید و با سطوح بالایی از استرس دست و پنجه نرم کنید.بهترین راه نمایش هوشمندی، پرسیدن سؤالات هوشمندانه است. یکی از نشانه‌های هوشمندی کنجکاوی است. هرچه سؤالات بهتری بپرسید و به پاسخ‌ها گوش دهید، باهوش‌تر به نظر می‌رسید.

یک کارمند خوب باید عملگرا باشد و از فرصت ها استفاده کند


کارمندانی استخدام کنید که عمل‌گرا باشند و از فرصت‌ها استفاده کنند. هرچند برخی فرصت‌ها با شکست منجر می‌شوند، غالبا به موفقیت می‌شوند و با نشر ایده‌های جدید اعتماد به‌نفس را نیز بالا می‌برند. کارمندان راکد برای شرکت شما پول‌ساز نیستند؛ حال آن‌که کارمندان عمل‌گرا این‌گونه خواهند بود.

یک کارمند خوب باید توانایی رهبری کردن را داشته باشد


منظور ما از رهبری، تمایل به پذیرفتن مسئولیت کارها و نتایج آن است. رهبری شامل قبول مسئولیت، داوطلب شدن در کارها و به نتیجه رساندن کارها است.نشانه بارز رهبران آن است که عذر و بهانه نمی‌آورند. شما می‌توانید مسئولیت دستیابی به اهداف سازمان را بپذیرید و سپس در جهت رسیدن به نتایج مورد نظر تلاش کنید. آیا در این فرد این توانایی را می‌بینید که بتواند نقش قابل توجهی در سازمان شما ایفا کند و کارمندان آینده‌ی این شرکت را رهبری کند؟ رهبری با اعتماد به‌نفس آغاز می‌شود، و با نیروی مثبت و موفقیت‌های پی در پی شکوفا می‌شود.

یک کارمند خوب باید دارای اعتماد به‌ نفس باشد


اعتماد به‌نفس نتایج خوبی درپی دارد و کارمندان را به پذیرش چالش‌های جدیدی ترغیب می‌کند که دیگران از آن‌ها دوری می‌کنند. بهترین شرکت‌ها به میزان زیادی به توانایی خودشان در فراهم کردن محصولات یا خدمات برتر ایمان دارند و این باور باعث می‌شود فرهنگ رشد و تعالی بارور شود و اعتماد به‌نفس کارمندان بالاتر رود.

یک کارمند خوب باید درستی و صداقت در کار را داشته باشد


درستی مهم‌ترین ویژگی برای دست‌یابی به موفقیت‌های بلندمدت در زندگی و کار است. سرآغاز درستی و صداقت روراست بودن با خودمان است، به این معنی که با خودمان و دیگران کاملاً صادق باشیم و نقاط قوت و ضعف‌هایمان را بپذیریم. به راحتی به اشتباهات قبلی اعتراف کنیم. درستی مخصوصاً شامل وفاداری نیز می‌شود. فرد وفادار هیچ‌گاه درباره کارفرما و همکاران قبلی بدگویی نمی‌کند. او حتی اگر از کار قبلی اخراج شده باشد، هرگز ایراد نمی‌گیرد و انتقاد نمی‌کند.

یک کارمند خوب باید خونگرم و دوست ‌داشتنی باشد


کارفرمایان اشخاصی را دوست دارند که خونگرم، دوستانه و اهل همکاری هستند و زندگی را سخت نمی‌گیرند. کارفرمایان به دنبال کسانی هستند که اهل کار گروهی و ملحق شدن به خانواده کاری هستند.مردان و زنانی که شخصیت خوبی دارند، همواره در کارشان محبوب‌تر و مؤثرترند. کار تیمی، کلید موفقیت در کسب‌وکار است. تجربه قبلی شما در کار گروهی و تمایل برای گروهی کار کردن در آینده، یکی از جذاب‌ترین خصوصیات شما در تقاضای هر شغلی است.

یک کارمند خوب باید دارای ویژگی سخت کوشی باشند


هیچ چیز خوبی به راحتی به دست نمی‌آید. قرار نیست با استخدام کارمندانی که 9-17 کار می‌کنند به دستاوردهای خاصی برسید. بلکه، بنیاد و اساس یک سازمان کارآمد در توانایی‌اش برای استخدام افرادی نهفته است که سخت کار می‌کنند و نتیجه محور هستند.

یک کارمند خوب باید دارای صلاحیت و شایستگی باشد


کفایت و شایستگی برای موفقیت ضروری است و زیربنای همه پیشامدهای کاری شما است. صلاحیت توانایی انجام کار است. صلاحیت شامل توانایی تعیین اولویت‌ها، تشخیص کارهای مرتبط از کارهای نامرتبط و سپس تمرکز کامل روی هدف تا اتمام کار است.

یک کارمند خوب باید شجاعت داشته باشد


شجاعت یا تمایل به قبول ریسک است. شجاعت همچنین به معنی پذیرفتن چالش‌ها و علاقه به انجام کارهای بزرگ و جدید است در شرایطی که هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. یک جنبه شجاعت، صحبت کردن و بیان افکار و احساسات در موقعیت‌های دشوار است. کارفرمایان، مردان و زنانی را که از بیان دیدگاهشان نمی‌هراسند، تحسین می‌کنند. شما هم می‌توانید در مصاحبه استخدامی، با پرسیدن سؤالات رک و واضح درباره شرکت، موقعیت و آینده احتمالی خودتان در آن‌جا، شجاعت خود را نشان دهید.

یک کارمند خوب باید نسبت به کار اشتیاق داشته باشد


کارمندانی که نسبت به شغل‌شان مشتاق هستند هیچ روزی از عمرشان را کار نمی‌کنند. باوجود این‌که پول در تمام افرادی که استخدام می‌کنید یک محرک و انگیزه‌بخش محسوب می‌شود، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها از این سفر زمانی لذت می‌برند که به هدف نهایی برسند.

یک کارمند خوب باید دارای شخصیت استوار باشد


شخص استوار با سخت شدن مسیر حرکت، پایداری نشان می‌دهد. اگر طی مصاحبه آرام، خونسرد و راحت باشید، شخصیت استوار خود را نشان می‌دهید و ثابت می‌کنید در برخورد با مخاطرات اجتناب‌ناپذیر فعالیت‌های روزانه سازمان، آرام و خونسرد خواهید بود.
advertising