چه نشانه هایی مشخص می کند همکاری از ما متنفر است

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/15
چه نشانه هایی مشخص می کند همکاری از ما متنفر استحتما برای شما هم پیش آمده است که انرژی خوبی از بعضی از همکاران تان نگیرید و احساس کنید هیچوقت نمی توانید به آنها نزدیک شوید و یا باعث لبخند شان شوید. آنها در هر فرصتی که برایشان پیش می آید از ایده های شما انتقاد می کنند و به طور کلی هیچ موج مثبتی به شما ارسال نمی کنند. تنفر واژه ی سنگینی است، ولی وقتی به آنها فکر می کنید، احساس می کنید که از شما متنفر هستند. البته نمی‌شود کاری کرد که همه در محل کار از شما خوششان بیاید‎. اگر در محیط کار کسی از شما متنفر باشد باعث ایجاد جو نامناسب در محیط کار می شود و راندمان کاری را پایین می اورد و باعث ایجاد محیطی زجر اور برای کار کردن می شود و در نهایت منجر به ترک محل کار می شود.

همکارانی که مخفیانه از شما متنفرند این یازده نشانه‌ را از خود بروز می ‌دهند


1. حس می‌کنید از شما خوششان نمی‌آید . اگر با شما به شکل متفاوتی رفتار می‌کنند احتمالاً مورد علاقه‌شان نیستید. به غریزه‌تان اعتماد کنید و به دنبال باقی نشانه‌ها باشید.احتمالا حس شما درست باشد و همکار شما از شما متنفر است.

2. وقتی اطرافشان هستید لبخند نمی‌زنند .این اتفاق یک بار و دوبار نیفتاده و به حال و هوای آن روزشان ربطی ندارد. اگر همیشه وقتی اطرافشان هستید لبخند نمی‌زنند، یک جای کار می‌لنگد.و مطمئن باشید که از شما متنفر است و نمی خواهد رابطه خوبی با شما داشته باشد.

3. بعضی‌ ها مشکلی با اینکه شما بفهیمد ازتان متنفر هستند ندارند ولی بعضی دیگر هم هستند که سیاست پیشه کرده‌اند یا حوصله درگیری ندارند و لزومی نمی‌بینند که شما بفهمید ازتان متنفر هستند. اگر چه آن‌ها می‌توانند در عین مخفی کاری، زندگی را برایتان جهم کنند ولی همچنان نشانه‌های هشدار دهنده‌ای برای کشف‌شان هست.

4. همیشه کاری می کند که کمترین برخورد را با شما داشته باشد . اگر دیدید وقتی منتظر آسانسور هستید از پله‌ها می‌روند و صبر می‌کنند شما از ناهارخوری برگردید و بعد به آنجا بروند، نشانه‌های این است که از شما دوری می‌کنند. وقتی همکارتان از شما خوشش نیاید، ارتباطات شخصی خود را با شما به حداقل می رساند‎.

5. اصلا به حضور شما توجهی نمی کند و حضورتان را به رسمیت نمی‌شناسند .اگر صبح‌ها «صبح بخیر» و عصرها وقتی دارید می‌روید به شما «عصر بخیر» یا «خسته نباشید» نمی‌گویند احتمالاً به این خاطر است که از شما خوششان نمی‌آید.

6. هرگز به صورت و چشمان شما به طور کامل نگاه نمی کنند و در هنگام صحبت با شما جای دیگری را نگاه می کنند. به خوبی ارتباط چشمی برقرار نمی کنند. وقتی برای کسی احترام قائل نیستید سخت است با او ارتباط چشمی بگیرید. پس اگر حس کردید موقع مکالمه، همکارانتان از ارتباط چشمی با شما خودداری می‌کنند علتش این است که می‌ترسند خصومت را از چشمشان بخوانید. پس ساده‌ ترین کار برایشان این است که جای دیگری را نگاه کنند یا سعی کنند دور و برتان نیایند.

7. در مورد شما صحبت های نادرست و شایعه پراکنی می کند . این رفتار غیر حرفه‌ای است ولی اتفاق میفتد. با دیگر همکاران پشت سرتان شایعه می سازند.

8. در مورد زندگی شخصی شما هیچ گونه صحبتی نمی کند و سوال نمی پرسد .اگر دیدید با همکاران دیگر در مورد بچه‌ها یا اوقات فراغت و تفریح‌هایشان صحبت می‌کنند ولی هرگز مکالمات این چنینی با شما ندارند، نشانه این است که علاقه‌ای به خودتان و در نتیجه زندگی شخصی‌تان ندارند.

9. با شما هیچ وقت شوخی نمی کند و شما را در شوخی‌ها شریک نمی‌کنند . شوخی کردن روشی کلیدی برای تحکیم روابط در محل کار است. وقتی به حلقه داخلی راه داده نمی‌شوید احتمالاً نشانه‌ی این است که همکاران با شما و در حضور شما راحت نیستند و شما را جزوی از تیم شوخ‌ها به حسابتان نمی‌آورند.

10. زبان بدن همه چی را نشان میدهد . همکاری که از شما متنفر باشد زبان بدن منفی دارند. اگر در مواجهه با شما چشم‌شان را می‌دزدند، دست به سینه می‌ایستند و وقتی وارد دفتر می‌شوید چشمشان را از مانیتور نمی‌گیرند، زبان بدن آن‌ها دارد می‌گوید که از شما خوششان نمی‌آید.

11. با شما زیاد مخالفت می کند و مرتب ساز مخالف می ‌زنند اگر حس می‌کنید به هر ایده و فکر شما حتی پیش از اینکه جمله‌تان را کامل کنید حمله می‌شود، علت آن این است که آنقدر از شما بدشان می‌آید که با ایده‌هایتان هم مغرضانه برخورد می‌کنند، حتی اگر عالی باشند.
advertising