چگونه زبان بدن باعث موفقیت در کار می شود

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/11/03
چگونه زبان بدن باعث موفقیت در کار می شودلبخند بزنید. لبخند زدن در ارتباط با دیگران، خصوصاً همکاران و مدیران تأثیر بسیار زیادی دارد. البته لبخند زدن باید واقعی باشد، چرا که لبخند مصنوعی به سرعت مشخص می شود. وقتی واقعاً لبخند می زنید، عضلات گوشه‌ی دهان، گونه‌ها و ابروها بالا می رود. لبخند واقعی سبب می شود فردی قابل اعتماد به نظر برسید و به دیگران امکان دهد آسان‌تر با شما ارتباط برقرار کنند؛ پس برای نشان دادن صلاحیت و اعتماد به نفس خود، به دنبال تقویت این مهارت باشید.

وقتی می خواهید در محل کار ارتباط برقرار کنید، مستقیم در چشم‌های طرف مقابل نگاه کنید. روش مثلث وارونه یک روش خوب برای برقراری تماس چشمی است. در این روش، باید نگاهتان را از یک چشم به چشم دیگر و سپس به طرف دهان فرد معطوف کنید. البته به معنی خیره شدن به چشم‌های طرف مقابل نیست، بلکه باید سعی کنید طوری چشم‌هایتان را از صورت فرد حرکت دهید تا کاملاً طبیعی به نظر برسد.

در محل کار دست به کمر بایستید. این یکی از حرکات زبان بدن برای افزایش اعتماد به نفس است. دست‌هایتان را به گونه‌ای حرکت دهید تا هنگام صحبت دیگران را تحت تأثیر قرار دهید.طریقه نشستن تان هم تأثیر زیادی دارد. در هنگام نشستن، یکی از پاها را طوری روی پای دیگر بیندازید که آرامش و اعتماد به نفستان را به نمایش بکشد.

باید بتوانید آهنگ صدایتان را کنترل کنید. لرزش صدا به دیگران می فهماند عصبی هستید و اعتماد به نفس کافی ندارید. همیشه سعی کنید شمرده، واضح و با لحن مناسب صحبت کنید تا اعتماد به نفستان را به دیگران نشان دهید. نباید صدایتان خیلی بلند یا آرام باشد. می توانید از روش‌های جذاب کردن صدا در هنگام صحبت هم استفاده کنید.

خیلی طبیعی اما باوقار بخندید. خندیدن با آزاد کردن هورمون اندورفین، استرستان را کاهش می دهد. وقتی می خندید، طرف مقابل بهتر با شما ارتباط برقرار می کند. علاوه بر آن، خنده شما را جذاب‌ تر می کند.تا جایی که می توانید چشم‌هایتان را گشاد کنید. با این زبان بدن به طرف مقابل نشان می دهید به آشنایی با او علاقه‌مند هستید و واکنش مثبت او را جلب خواهید کرد.

در هنگام صحبت کردن کمی به سمت جلو بیایید. این حرکت می تواند اشتیاق و علاقه‌ی شما را نشان دهد. وقتی با کسی صحبت می کنید، هر از گاهی سرتان را به نشانه‌ی تائید تکان دهید و لبخند بزنید تا طرف مقابل بداند به صحبت‌های او علاقه‌مند هستید.تمام افراد به صدای عمیق در جنس مخالف علاقه دارند. البته نیاز نیست همیشه صدای خشنی داشته باشید، بلکه تنها سعی کنید آن را عمیق‌تر کنید و به آرامی و بااعتماد به نفس حرف بزنید.

وضعیت بدنی انتخاب کنید که اعتماد به نفس‌تان را نشان دهد. قرار دادن بدن‌تان در وضعیت باز با “قدرت بالا” – مانند سرپا ایستادن با شانه‌های عقب‌داده شده، بازتر ایستادن یا بازکردن دست‌ های‌ تان – تستسترون را افزایش می‌دهد، تستسترون هورمونی است که به قدرت و اعتماد به نفس مرتبط است. این حالت‌ها همچنین سطوح کورتیزول را، که به‌عنوان هورمون استرس شناخته می‌شود، کاهش می‌دهد.قبل از یک جلسه‌ی مهم سعی کنید در سرویس بهداشتی یا هر جای دیگری که برای‌تان مناسب است بایستید، دستان‌تان را باز کنید و چند دقیقه‌ای صاف بایستید. ولی مراقب باشید سرگرم شکلک درآوردن در آینه نشوید که هرچه رشته‌اید پنبه می‌شد.

از “نشانه‌های اطاعت و فرمانبرداری“ استفاده نکنید. سرتان را کج کنید. بدن کارول کنزی گومن نویسنده‌ي زبان می‌گوید، کج کردن سر، نشان‌دهنده‌ی همدردی و گوش‌دادن فعال است ولی “همچنین به‌صورت ناخودآگاه به‌عنوان علامت اطاعت و فرمانبری نیز برداشت می‌شود”.تلاش کنید و هر دو را در کمترین اندازه‌ی ممکن نگه دارید، حتی اگر با مدیرعامل‌تان صحبت می‌کنید. و تحت هیچ شرایطی انگشت شصت هر دو دست‌تان را برای کسی بالا نبرید.

همیشه اولین یا آخرین باشید.مردم همیشه از اولین و آخرین چیزی که اتفاق می‌افتد خاطره‌ي روشنی در ذهن دارند، درحالی‌که تصویر آن‌چه در میان رخ می‌دهد تیره و تار است.از این‌رو اگر می‌خواهید کار جدیدی انجام دهید سعی کنید یا اولین نفری باشید که از در وارد یا خارج می‌شوید یا نفر آخر.

هر دو پای خود را روی زمین نگه‌دارید.اگرچه پا روی پا انداختن در مرد‌ها کمتر از زن‌ها رخ می‌دهد، حقیقتا دلیل عصب‌شناسی برای آن وجود دارد که بهتر است نسبت به آن آگاه باشید: قراردادن هر دو پا روی زمین به این معنی است که شما می‌توانید به سادگی بین جنبه‌های خلاقانه و منطقی مغزتان حرکت کنید.این امکان وجود ندارد که، ولی جواب دادن به سؤالات بسیار پیچیده ممکن نیست مگر آن‌که هر دو پای‌تان روی زمین قرار داشته‌باشد.این مورد با توانایی شما در حرکت به عقب و جلو بین سیستم احساسی مغز و نئوکورتکس ارتباط دارد.
advertising