ارتباط برقرار کردن با دیگران در سفر خارجی

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/06
ارتباط برقرار کردن با دیگران در سفر خارجی

ارتباط برقرار کردن با دیگران در خارج


اگر عاشق سفرهای خارجی هستید و دوست دارید با سفر به نقاط مختلف دنیا با افراد و فرهنگ های جدید روبرو شوید شاید مساله ارتباط برقرار کردن و حرف زدن با خارجی ها یکی از دغدغه های ذهنی شما باشد. معمولا دانستن زبان نگلیسی می تواند تا حدود بسیار زیادی مشکلات شما را از نظر ارتباط با دیگران حل کند اما گاهی می خواهید به کشورهایی سفر کنید که مردم آنجا خیلی انگلیسی نمی دانند، در این هنگام است که این پست به دردتان می خورد.

آرامش داشته باشید


اگر به محض ورود به شهر جدید و شنیدن صداها و حرف های نامفهوم اطرافیان نگران این شدید که چه کنید باید بدانید این نگرانی فایده ای ندارد و سرانجام باعث می شود که خودتان را از زیبایی های این شهر محروم کنید. پس آرامش خود را حفظ کنید و بدانید که راه های زیادی برای ارتباط با دیگران وجود دارد و دلیلی ندارد که سفر خود را با نگرانی خراب کنید، به هر شهری که بروید حتما افراد زیادی را پیدا می کنید که انگلیسی حرف می زنند، البته اگر با تور سفر کنید که دیگر نگرانی چندانی نخواهید داشت چون همیشه افرادی که تسلط کامل به انگلیسی دارند را در اطراف خود پیدا می کنید.

شرمندگی نداشته باشید


سعی نکنید این موضوع را که شما فردی خارجی هستید پنهان کنید چون این موضوع کمکی به برقراری ارتباط برای شما نمی کند. در حال حاضر واقعیت این است که شما زبان این شهر را بلد نیستید و این شرمندگی ندارد، کافی است لبخند بزنید تا ببینید مردم برای کمک کردن به شما چه کارهایی انجام می دهند و چگونه راه را به شما نشان می دهند.

عبارات پر کاربرد را یاد بگیرید


بعضی از عبارات مثل سلام، چطوری، خداحافظ، من زبان شما را بلد نیستم، قیمتش چند است، کمک می خواهم، انگلیسی بلد هستید؟ بسیار پر کاربرد است، اگر در سفر از این عبارات استفاده کنید برای مردم محلی بسیار دوست داشتنی می شوید چون آن ها عاشق کسانی هستند که سعی در یاد گرفتن زبان آن ها را دارند. پس چند هفته قبل از سفر کمی وقت بگذارید عبارت های پر کاربرد را پیدا و آن ها را یاد بگیرید تا معجزه را در سفر خود احساس کنید.

با ادب باشید


هیچ کس دوست ندارد با کسی که حرکات گستاخانه دارد ارتباط برقرار کند پس مودب باشید و لبخند بزنید. معمولا مردم آن شهر نیازی به ارتباط برقرار کردن با شما ندارند و این شما هستید که به کمک آن ها نیاز دارید.

بپرسید که آیا شما انگلیسی بلد هستید؟


قبل از اینکه زحمت صحبت کردن به زبان محلی را به خودتان بدهید با یک جمله ساده «آیا شما نگلیسی بلد هستید؟» مطئن شوید که او انگلیسی بلد هست یا نه، چون گاهی آنقدر با خود کلنجار می روید تا یک کلمه حرف محلی بزنید ولی بعد از مدتی می فهمید که طرف مقابل انگلیسی بلد بوده، و یا گاهی با این تصور که شخص مقابل انگلیسی بلد نیست خود را از ارتباط با او محروم نکنید.
advertising