آموزش آماده کردن سوپ استانبولی

آشپزی و خوراکیسوپ و آش

- 97/08/10
آموزش آماده کردن سوپ استانبولیماده اصلی سوپ استانبولی،‌ سیب‌زمینی استانبولی است. البته بهتر است آن را با سیب‌زمینی استانبولی که کمی ته مزه شیرین دارد‌ یا آن را با سیب‌زمینی پشندی هم بپزید.این بستگی به انتخاب‌تان دارد. از آنجایی که ماده اولیه این سوپ،‌سیب‌زمینی است،‌ بنابراین با خوردن هر قاشق آن، بخش عمده‌ای از نیاز بدن به ویتامین C تامین خواهد شد.اگر داخل این سوپ چند عدد سیب‌زمینی درسته با پوست بیندازید هم سوپ‌تان به لحاظ ظاهری زیبا می‌شود و هم اینکه مقدار ویتامین C بیشتری دریافت خواهید کرد.به این دلیل که پوست سیب‌زمینی یکی از منابع اصلی ویتامین C است. مدت زمان لازم برای آماده شدن این سوپ،‌ 20دقیقه است.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ استانبولی:


سیب‌زمینی: چهار تا شش عدد
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده: نصف فنجان
سینه مرغ: یک چهارم بدون چربی
آرد سفید: سه قاشق غذاخوری
شیر: دو لیوان
هویج: سه عدد بزرگ
پنیر چدار: به مقدار دلخواه
نمک، ‌فلفل و دیگرادویه‌ها بسته به ذائقه:به مقدار دلخواه
سبزی معطر: برای تزئین سوپ نوع و مقدار آن به دلخواه شما بستگی دارد

نحوه پخت سوپ استانبولی:


1. سیب‌زمینی‌ها را کاملا شسته و بگذارید با پوست بپزند. سینه مرغ را هم بخارپز کنید. پیازها را با روغن زیتون تفت دهید و در ظرفی دیگر آرد را با شیر مخلوط کنید و به ‌آرامی هم زنید که ذرات آرد داخل شیر گلوله نشود.

2. بعد از یکنواخت شدن ساختار شیر و آرد،‌ پنیر را به ظرف اضافه کنید و هم بزنید. کمی آب به مجموعه اضافه کرده. سینه مرغ پخته را ریش ‌ریش کنید و همراه با هویج خام رنده شده به آن بیفزایید.

3.در آخر از اینکه سیب‌زمینی‌ها کمی نیم پخت شدند، ‌آنها را با پوست به سوپ بیفزایید. بگذارید این مواد جوشیده و قوام بیاید. آن را داخل ظرف ریخته و با سلیقه خودتان تزئین کنید.

نکات برای دستور پخت آش استانبولی:


1.می‌توانید هم سیب‌زمینی‌ها را به همان شکل به سوپ اضافه نکنید. یک یا دو عدد از آنها را رنده کرده و برای قوام بیشتر به شیر اضافه کنید.

2.یک عدد هویج را هم می‌توانید با پوست بخارپز کرده و بدون رنده کردن یا پوست کندن برای تزئین به سوپ اضافه کنید.
advertising