دستور تهیه استیک راتاتویی با برنج زعفرانی

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 97/08/27
دستور تهیه استیک راتاتویی با برنج زعفرانیاستیک راتاتویی با برنج زعفرانی، غذای کاملی است که از سبزیجات، گوشت و برنج تشکیل شده است و برای سرو در مهمانی ها عالی است.

مواد لازم استیک راتاتویی با برنج زعفرانی:


رب گوجه فرنگی 700 گرم
سیر 2-4 حبه
فیله ماهی ساردین 2 عدد
فلفل دلمه ای رنگی 2 عدد
کدو سبز 1 عدد
بادمجان 1 عدد کوچک
پیاز قرمز 1 عدد
ریحان تازه ½ دسته
ماست کم چرب قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک 1 قاشق غذاخوری
سس هریسا 1 قاشق چای خوری


مواد لازم برای برنج:



برنج 300 گرم ایرانی مرغوب
لیمو ترش ½ عدد
زعفران مقداری


مواد لازم برای استیک:


گوشت راسته 500 گرم (2 عدد)
لیمو ترش ½ عدد
جعفری تازه ½ دسته
روغن زیتون خالص 1 قاشق غذاخوری
سس خردل دیژون 1 قاشق چای خوری
پودر پاپریکای شیرین 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه استیک راتاتویی با برنج زعفرانی:


1.کدو را از طول، دو نیم کنید و بادمجان را به تکه های 1 سانتی متری برش بزنید. سپس آن ها را در تابه گریل قرار دهید و هر دو سمت آن ها را گریل کنید.
2.برنج را با 2 لیوان آب جوش، زعفران، آب لیمو و مقداری نمک در ظرفی بریزید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا برنج بپزد.
3.ساقه و دانه داخل فلفل دلمه ای ها را جدا کنید. سپس پیاز را پوست بگیرید و فلفل دلمه ای ها را به قطعات درشت ببرید. برش های فلفل و پیاز را به همراه سس هریسا، فیله 4.ماهی ساردین و یک قاشق چای خوری از روغن ماهی ها در ظرفی بریزید و آن را بر روی حرارت متوسط قرار دهید. سیر را له کنید و آن را نیز به بقیه مواد اضافه کنید.
5.کدو و بادمجان را گریل کنید و به قطعات درشت ببرید و آن ها را به مخلوط فلفل دلمه ای و سایر مواد اضافه کنید. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی و سرکه بالزامیک را اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید تا غذا به جوش آید.
6.نمک، 1 قاشق چای خوری روغن زیتون و پودر پاپریکای شیرین را با هم مخلوط کنید. گوشت ها باید راسته شده و بدون چربی باشند؛ آن ها را به این مخلوط آغشته کنید و روی گریل، به میزانی که مایل هستید بپزید. هر چند وقت یک بار آن ها را زیر و رو کنید تا هر دو سمت استیک ها بپزد.
7.برگ و ساقه های جعفری تازه را خرد کنید و آن ها را با سس خردل دیژون، روغن زیتون خالص، نمک، فلفل و آب لیمو مخلوط کنید. مخلوط را در سطح ظرفی پخش کنید. زمانی که استیک ها آماده شدند آن ها را در این سس پشت و رو کنید و بعد گوشت ها را برش بزنید.
8.روی راتاتویی را با برگ های ریحان تازه و ماست شیرین تزیین کنید. سپس استیک ها را اسلایس کنید و آن را با برنج زعفرانی و راتاتویی سرو کنید.
advertising