طرز تهیه ته چین قارچ بادمجان

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/08/26
طرز تهیه ته چین قارچ بادمجانته چین یکی از خوشمزه هایی است که تمام مدل های مختلف آن طرفداران زیادی دارد. به دلیل حجم زیاد علاقه مندان، هر روز دستور پخت های متنوعی برای این نوع غذا ارائه می شود.در این ته چین از گوشت استفاده نمی شود.

مواد لازم ته چین قارچ و بادمجان


برنج ۳ پیمانه
پیاز سرخ شده ۱/۲ پیمانه
قارچ ۱۵۰ گرم
تخم مرغ (زرده) ۳ عدد
بادمجان ۳ عدد
ماست‏ ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین قارچ و بادمجان


۱.برنج را خیس کرده، آب‏کش می‏ کنیم و اصطلاحا زنده برمی‏داریم. زرده ‏های تخم‏ مرغ را با مقداری نمک و کمی زعفران با قاشق به هم زده، ماست را اضافه می‏ کنیم (احتیاج نیست آب آن رفته باشد).
۲.سپس سه قاشق غذاخوری روغن اضافه می‏ کنیم تا برنج‏ ها به هم نچسبد. حدودا یک‏ سوم از برنج آب‏کش شده را در مایع ته‏ چین می‏ ریزیم. این مخلوط نباید زیاد شل یا سفت باشد. ته قابلمه تفلون را چرب می‏ کنیم (دو قاشق غذاخوری روغن می‏ریزیم).
۳.از مایع ته‏چین آماده شده، کف آن می‏ ریزیم. مواد ریخته شده را با ته قاشق کاملا صاف می‏ کنیم. سپس بادمجان سرخ شده را روی قسمت زعفرانی قرار می‏ دهیم. بعد دوباره مقداری برنج سفید روی قارچ سرخ شده با کمی آب‏لیمو (برای این‏که سفید بماند) می‏ ریزیم. روی آن قارچ و پیاز سرخ کرده ریخته و در آخر بقیه برنج سفید را می‏ ریزیم و با پشت قاشق کاملا صاف می‏ کنیم و فشار می‏ دهیم.
۴.قابلمه را روی گاز با شعله زیاد قرار می‏ دهیم. هنگامی که صدای روغن به گوش رسید، شعله را کم کرده، یک شعله‏ پخش‏ کن می‏ گذاریم تا به مدت چهل دقیقه دم بکشد. پس از اینکه کاملا پخت، روی آن را با پیاز سرخ کرده، زعفران و زرشک سرخ شده تزئین می‏ کنیم.
advertising