روش تهیه غذای دریایی پیکلت ماهی

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 97/08/21
روش تهیه غذای دریایی پیکلت ماهیاگريك مهماني خاص داريد و مي دانيد كه يك سري از مهمانان اهل خوردن غذاهاي دريايي هستند، برايتان يك پيشنهاد وي‍ژه و متفاوت داريم كه هم شيك است هم خوشمزه. يك سيني پر از اين پيكلت هاي ماهي درست کرده، پيش از غذا سرو کنید. مطمئن باشيد مهمانانتان هيجان زده خواهند شد.

مواد لازم برای تهیه پیکلت ماهی:


2 /1 پیمانه آرد
2 /1 پیمانه شیر
1 عدد زرده تخم‌مرغ
1 ق س شوید تازه خرد شده
80 گرم ماهی خرد شده
2 /1 پیمانه پنیر ماسکارپونه
2 ق چ سس خردل
1 ق چ پودر سیر
به میزان لازم نمک و فلفل
به میزان لازم روغن مایع


طرز تهیه پیکلت ماهی:


1. ابتدا تکه‌های ماهی را آغشته به نمک، فلفل و پودر سیر کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا تکه‌های ماهی را داخل آن سرخ کنید، داخل یک ظرف مناسب بریزید و کنار بگذارید.
2. در یک کاسه مناسب شیر، زرده تخم‌مرغ و شوید را بریزید و آنها را باهم خوب مخلوط کنید. آرد را الک کنید، سپس آن را به‌آرامی به مواد اضافه کنید تا خمیر لطیفی به دست بیاید.
3. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. با قاشق مقداری از خمیر را بردارید و آنها را داخل تابه به شکل دلخواه بریزید. کمی صبر کنید تا روی آن حباب‌هایی تشکیل شود، سپس آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود. وقتی خمیرها سرخ شدند، از تابه جدا کنید و در ظرف مناسبی قرار دهید تا خنک شوند.
4. در یک کاسه پنیر را با سس خردل مخلوط کنید. خمیرهای سرخ شده را داخل ظرف موردنظرتان بچینید. حالا مخلوط پنیر و سس را داخل قیف بریزید و روی پیکلت ها را با آنها تزیین کنید. در انتها روی هرکدام از پیگلت ها تکه‌های ماهی را قرار دهید، سپس آنها را سرو کنید
advertising