روش پخت املت دریایی

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 97/08/21
روش پخت املت دریایی

در تهیه املت دریایی می توانید از فیله ماهی استفاده کنید ما در اینجا نحوه پخت با میگو را آموزش می دهیم میگو سرشار از فسفر و بسیار مقوی می باشد.

مواد لازم جهت تهیه املت دریایی:


میگو (پاک شده): 100 گرم
تخم مرغ 6 عدد
سیر له شده 2 حبه
دانه میخک 1عدد
فلفل چیلی یک چهارم ق چ
دانه تخم زیره یک سوم ق چ
سس مایونز یک دوم پیمانه
چیپس خردشده 2ق س
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن زیتون 4 ق س

طرز تهیه املت دریایی:


1. ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون (یا کره) را داخل تابه ای گرم کنید. بعد میگو، سیر، دانه میخک، فلفل چیلی، دانه تخم زیره، نمک و فلفل را به آن افزوده و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید تا بوی ادویه ها به مشام رسیده و میگو بپزد. سپس از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد.
2. سس مایونز و چیپس را به مخلوط میگو افزوده و با هم مخلوط کنید.
3. تخم مرغ را در کاسه ای شکسته و با استفاده از چنگالی هم بزنید تا کاملا سفیده با زرده مخلوط شود. بعد نمک و فلفل آن را اندازه کرده و هم بزنید.
4.بقیه روغن زیتون (یا کره) را درون تابه کوچکی بریزید. سپس با استفاده از قلم مویی آن را به دیواره تابه بمالید و روی حرارت قرار دهید. بعد به وسیله ملاقه مقداری از مایه تخم مرغی را داخل آن بریزید برای آنکه مایه به تابه نچسبد، دسته آن را بگیرید و تکان دهید و بگذارید تا زیر نیمرو برشته و روی آن نرم شود.
5. با استفاده از قاشقی مقداری از مخلوط مواد را روی نیمی از نیمرو ریخته و تابه را کمی کج کنید. بعد به وسیله کفگیری نیمه دیگر نیمرو را روی مواد برگردانید. سپس داخل ظرفی بگذارید (این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود).
advertising